معاون غذا و دارو اراک تاکید کرد:

الزام داروخانه‌ها به ارایه فاکتور فروش

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۴ کد : ۲۸۴۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۲
معاون غذا و دارو اراک گفت: کلیه داروخانه‌ها و واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات سلامت محور با استناد به ماده ۱۹ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی ملزم به ارائه فاکتور فروش حاوی ریز جزئیات اقلام فروخته شده و دارای مشخصات واحد مربوطه هستند.
الزام داروخانه‌ها به ارایه فاکتور فروش

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: کلیه داروخانه‌ها و واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات سلامت محور با استناد به ماده 19 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی ملزم به ارائه فاکتور فروش حاوی ریز جزئیات اقلام فروخته شده و دارای مشخصات واحد مربوطه هستند.
وی افزود: نظر به الزامی بودن صدور فاکتور رسمی برای عرضه خرد یا کلان تمامی کالاها من جمله کالاهای سلامت محور و بطور اخص فرآورده های دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی، به استحضار می‌رساند کلیه داروخانه‌ها و واحدهای صنفی مربوطه موظف به ارایه فاکتور فروش (ممهور به مهر زنده، آدرس مشخص و...) که در آن نوع و شکل اقلام، تعداد و قیمت دارو یا ملزومات پزشکی درج شده است، می‌باشند. مسوولیت نظارت بر حسن اجرا موسسین و مسئولین فنی داروخانه ها کلیه استان خواهد بود.»

کلید واژه ها: الزام داروخانه‌ها به ارایه فاکتور فروش


( ۱ )

نظر شما :