هر گونه ما به التفاوت افزایش قیمت در طرح دارویاری به سهم بیمه بیمار اضافه میشود

۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۹ کد : ۲۸۵۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۷۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: مابه‌التفاوت ارز ترجیحی در اجرای طرح دارویاری با سازمان های بیمه گر محاسبه میشود و بیمار دارو را با قیمت قدیم پرداخت میکند.
هر گونه ما به التفاوت افزایش قیمت در طرح دارویاری به سهم بیمه بیمار اضافه میشود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: پس از اصلاح سیاست ارزی دارو ، ارز ترجیحی پرداختی به وارد‌کنندگان دارو حذف شده و این منابع به کانال بیمه‌ها سرازیر شود تا بیمه‌ها آن را تحت‌عنوان یارانه دارو به‌عنوان پرداختی دولت به مردم پرداخت کنند، به این صورت که از این پس تنها با وجود نسخه پزشک و داشتن بیمه درمانی بتوان دارو را با قیمت یارانه‌ای خرید و در غیر این‌صورت بیماران باید با قیمت آزاد داروی خود را تهیه کنند، یعنی با قیمت‌های اصلاح‌شده بر پایه دلار نیمایی میباشد.

▫️وی افزود: در طرح «دارویاری» و به دنبال اصلاح سیاست های ارزی داروهای تولید داخل، از این پس یارانه دارو در اختیار شرکت های بیمه قرار می گیرد؛ یعنی ارز دولتی که شرکت های داروسازی تولیدی از دولت دریافت می کردند تا مواد اولیه مورد لزوم را وارد کنند، به حلقه آخر زنجیره تأمین دارو، یعنی مصرف کننده آن تعلق می گیرد. به این ترتیب با انتقال یارانه دارو به سازمان های بیمه گر، ما به التفاوت افزایش قیمت ها توسط سازمان برنامه و بودجه به بیمه ها و سپس داروخانه ها پرداخت می شود و تغییر قیمت های دارو متوجه بیماران نخواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست های انجام شده در این طرح میزان افزایش قیمت ها با مراکز درمانی و بخش خصوصی نمیباشد و هر گونه ما به التفاوت ارز ترجیحی با سازمان های بیمه گر انجام میشود.

معاون غذا و دارو تشریح کرد: برای مثال اگر به فرض اینکه قیمت سابق داروی سفازولین ۷ هزار تومان بوده الان اگر ۱۴ هزار تومن شده این مابه‌التفاوت که قبلا ۹۰٪  پرداخت میشده و این ۷ هزار تومنی که اضافه میشود به سهم بیمه اضافه میشه و سهم بیمار هر چی بوده ثابت میماند و به این ما به التفاوت ارتباطی به بیمارستان و یا بخش بستری ارتباطی ندارد و هر گونه ما به التفاوت به خصوص ارز ترجیحی را سازمان های بیمه گر پرداخت می کنند.

کلید واژه ها: اجرای طرح دارویار معاون غذا و دارو اراک ما به التفاوت قیمت دارو


( ۱۳ )

نظر شما :