دانشگاه علوم پزشکی اراک با هرگونه گران‌فروشی دارو برخورد می‌کند

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۸۵۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۷
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: این معاونت با بسیج تمامی امکانات نظارتی خود با هر گونه گران فروشی دارو در سطح استان برخورد قاطع می‌کند.
دانشگاه علوم پزشکی اراک با هرگونه گران‌فروشی دارو برخورد می‌کند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر لزوم برخورد قانونی با گرانفروشی دارو، افزود: مبنای قیمت گذاری انواع داروهای تولید داخل سایت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و با سوء استفاده کنندگان در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

وی از اختصاص شماره تماس ویژه برای بررسی شکایات مردمی و رفع ابهامات طرح دارویار اشاره و اضافه کرد: در این رابطه مراجعین به داروخانه ها هرگونه شکایات از داروخانه ها را با شماره تماس ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ و یا به وسیله سامانه ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند تا همکاران معاونت در اسرع وقت نسبت به موارد رسیدگی و پاسخگو باشند.

دکتر علیمرادیان اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی طرح مذکور و کاهش قاچاق معکوس بعضی اقلام دارویی، کمبودهای موردی و بعضا" کاذب دارویی، روند کاهشی داشته و بیماران از نظر دستیابی به داروی مورد نظر در موقعیت بهتری حتی از نظر ریالی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک حساسیت ویژه ای روی نظارت دقیق بر اجرای طرح دارویار دارد، اعلام کرد: در روزها اخیر تعداد ۴۴۵ داروخانه در سطح استان توسط بازرسان این مجموعه، تحت بازرسی و بررسی قرار گرفته اند.

علیمرادیان ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده همه کارشناسان دارویی در قالب تیم های جداگانه در طول هفته از داروخانه های استان جهت بررسی موارد مربوطهه به این طرح بازدید می کنند.

به گفته وی بیشترین آمار بازدیدهای ممکن در طول چند سال گذشته طی هفته گذشته به انجام رسیده است.

دکتر علیمرادیان با اشاره به اینکه همکاران معاونت غذا و دارو در بازدید از داروخانه ها ضمن تکمیل چک لیست بازرسی، نسخه ها و فاکتورهای خرید و فروش را نیز مورد توجه قرار می دهند، گفت: بر همین اساس هرگونه تخلف و شکایات وارده نیز توسط ماموران ثبت و پیگیری می شود.

وی از اطلاع رسانی جامع طرح دارویار با همکاری خبرگزاری ها و رسانه های استانی قدردانی کرد و افزود: در طول هفته گذشته اخبار مرتبط طرح دارویار در بیشتر گزارش خبری در رسانه های استان بازتاب داشته است.

 

کلید واژه ها: برخورد با گرانفروشی طرح دارویاری


( ۱ )

نظر شما :