مصرف دارو در بیمارستان ها را باید منطقی کرد

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۹ کد : ۲۸۶۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۷
دکتر علیمرادیان؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بر منطقی بودن مصرف دارو در بیمارستان ها برای کاهش عوارض جانبی و هزینه های درمانی تأکید کرد.
مصرف دارو در بیمارستان ها را باید منطقی کرد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ؛ دکتر «عباس علیمرادیان» در بازدید از مراکز آموزشی و درمانی بیمارستانهای حضرت امیرالمومنین (ع) و آیت ا... خوانساری  ،‌گفت:مسئولین دارویی بیمارستانهای تابعه دانشگاه نمایندگان ما در مراکز بیمارستانی هستند.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، افزود: این عزیزان با هماهنگی معاونین دانشگاه تمام مسئولیت دارویی و تجهیزات بیمارستان حوزه خود را بر عهده دارند.
 
وی با اشاره به مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: باید در بیمارستانها با اجرای پروتکل ها و تلفیق های دارویی، مصرف دارو را منطقی کنیم.
 
دکتر علیمرادیان، اتخاذ این سیاست را در راستای کاهش عوارض جانبی و کم کردن هزینه های مربوطه دانست و ابراز کرد: از سوی دیگر نباید از حوزه حاکمیتی و نظارتی غافل شویم.
 
وی اذعان کرد: در راستای اصلاح تجویز مصرف منطقی دارو و تلفیق دارویی واحد مراقبت های دارویی در بیمارستانها با مسئولیت خانم دکتر شبیب عضو گروه فارماکولوژی هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک فعال میگردد تا ان شالله بتوانیم در آینده نزدیک اصلاح تجویز مصرف دارو و تلفیق دارویی در مراکز را به شرایط خوبی برسانیم.

کلید واژه ها: مصرف دارو ها مراقبت های دارویی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک بیمارستانها


نظر شما :