ممنوعیت فروش الزامی داروها به صورت سبدی/ داروخانه ها گزارش دهند

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۴ کد : ۲۸۶۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۱
معاون غذا و دارو اراک تاکید کرد: شرکت های پخش دارویی هیچگونه حق الزام بر توزیع داروها به صورت سبدی را طبق قانون ندارند و در صورت مشاهده و گزارش از سوی موسسین داروخانه ها به مراجع قضایی معرفی می شوند.
ممنوعیت فروش الزامی داروها به صورت سبدی/ داروخانه ها گزارش دهند

 

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: شرکت های پخش دارویی ملزم به اجرای دقیق مفاد برنامه های توزیع ابلاغی ازسوی سازمان غذا و دارو و ممنوعیت فروش الزامی داروها به صورت سبدی میباشند.

وی افزود: در صورت وقوع هرگونه تخلف از جمله فروش داروهای سهمیه ای و خاص درقبال خرید سایر داروها، ضمن توقف توزیع داروهای دارای پلن و سهمیه ای توسط شرکت متخلف ،اعمال مواد 10 و 11 آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های پخش فرآورده های سلامت محور، همزمان با ارجاع پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی بدون هیچگونه اغماض و تذکر مجددی در دستور کار این معاونت کشور خواهد بود.
معاون غذا و دارو همچنین از موسسین داروخانه درخواست کرد: در صورت هرگونه تخلف از سوی شرکت های پخش دارویی و بهداشتی به صورت مکتوب یا تلفنی به شخص خود معاون غذا و دارو با ارئه مستند در اسرع وقت اطلاع دهند.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: ممنوعیت فروش الزامی داروها به صورت سبدی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :