مدیریت تجویز و مصرف منطقی دارو و عرضه سرم در استان

۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۹ کد : ۲۸۶۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۱
معاون غذا و دارو اراک در بازدید شبانه از داروخانه بیمارستان قدس گفت: خوشبختانه در بحث تامین داروهای مرتبط با درمان بیماران کرونایی و سرم، فعلا هیچ مشکلی نداریم، اما نیازمند رعایت اصول تجویز منطقی به خصوص سرم از سوی پزشکان هستیم.
مدیریت تجویز و مصرف منطقی دارو و عرضه سرم در استان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان،  معاون غذا و دارو دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی اراک با بیان این مطلب گفت: از ابتدای فصل تابستان و شیوع پیک هفتم کرونا، توزیع دارو و فرآورده‌های دارویی مورد نیاز مراکز درمانی منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، به خوبی مدیریت شده و درحال حاضر هیچ مشکلی جهت تامین دارو و سرم مورد نیاز نداریم.

وی افزود: باتوجه به بخشنامه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان، توزیع سرم صرفا در بین داروخانه های بیمارستانی مجاز می باشد و عرضه سرم بدون نسخه پزشک نیز در داروخانه ها ممنوع است، بنابراین از پزشکان محترم انتظار داریم به منظور مدیریت صحیح مصرف، از تجویز غیرمنطقی سرم برای بیماران خودداری نمایند.

دکتر علیمرادیان با اشاره به اینکه بعضا مشاهده شده که هموطنان از سایر استان ها و شهرهای همجوار برای دریافت سرم و دارو به استان ما سفر می کنند، ادامه ‌داد: شرایط باید به گونه ای مدیریت شود تا در شرایط بحرانی پیش آمده شاهد انتقال داروهای کمیاب و سرم به استان های همجوار نباشیم و تحقق این مهم علاوه بر توجه خاص پزشکان، نیازمند همکاری داروخانه و همراهی مردم می باشد.

معاون‌ غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در هماهنگی های که با شرکت های دارویی برگزار شده، به منظور رفع دغدغه ی هم استانی های گرامی، تامین سرم و اقلام دارویی موثر در درمان کرونا، در اولویت تامین و توزیع قرار داده شده است.

وی ادامه داد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی، از بیمارستان های تابعه هیچ کمبود دارویی درخصوص کرونا گزارش نشده است و تامین داروی مورد نیاز بیمارستان ها نیز اولویت اول شرکت های دارویی استان است.

دکتر علیمرادیان گفت: هم استانی های عزیز می توانند در صورت بروز مشکل در تامین دارو، با شماره تلفن های ۱۹۰ و یا ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ تماس حاصل فرمایند.

کلید واژه ها: تجویز و مصرف منطقی دارو سرم معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :