افزایش ۴۱ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های سلامت در استان مرکزی

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۸۶۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۳
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریالی کالای قاچاق و مخدر در مرداد ماه گفت: کشف این میزان کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.
افزایش ۴۱ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های سلامت در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در پنج ماه سال جاری، بیش از 35  هزار و ۵۶۹ قلم کالای سلامت محور قاچاق و تقلبی به ارزشی افزون بر ۱۷ میلیارد ریال در استان مرکزی کشف شد.

وی افزود: انواع دارو‌ها و مواد تحت کنترل، فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل‌ها از جمله فرآورده‌های قاچاق و تقلبی بود.

 

دکتر علیمرادیان تشریح کرد: کلیه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی وارداتی باید دارای برچسب اصالت و سلامت رهگیری باشد که می‌توان با ارسال کد ۱۶ رقمی زیر لایه اسکرچ به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ و یا مراجعه به سامانه www.ttac.ir قسمت استعلام از صحت و سلامت کالای خارجی مورد استفاده مطمئن شد.

وی ادامه داد: می‌توان با وارد کردن شماره پروانه ساخت موجود بر روی بسته بندی کالا در سامانه www.fdacrm.ir ا از صحت و سلامت کالای مصرفی خود اطمینان حاصل کرد.

کلید واژه ها: افزایش ۴۱ درصدی کشفیات قاچاق فرآورده‌های سلامت معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :