موجودی سرم در داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان مرکزی هر ۴۸ ساعت شارژ می‌شود

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۸۷۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: موجودی سرم در داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان مرکزی هر ۴۸ ساعت شارژ می‌شود
موجودی سرم در داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان مرکزی هر ۴۸ ساعت شارژ می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: میزان سرم موجود در استان مطلوب نیست، اما با تامین صورت گرفته از سوی شرکت‌های توزیع و تولیدکنندگان، هر ۴۸ ساعت یک بار میزان این داور در داروخانه‌های دولتی و خصوصی شارژ می‌شود.

دکتر علیمرادیان اظهارداشت: در مجموع وضعیت موجودی سرم و داروهای درمانی کرونا در استان با توجه به کمبودهای کشوری در حد قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: البته میزان موجودی فعلی جوابگوی بیماران بستری است و بیماران سرپایی هم مشکلی در تامین ندارند.

معاون غذا و دارو  خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی همکاران پزشک اقدام به تجویز سه تا پنج عدد سرم برای بیماران سرپایی می‌کنند که این تعداد برای بیماران بستری است که همین تناقض باعث شده تا بیماران و همراهان آنها مشکلاتی در داروخانه‌ها ایجاد کنند.

دکتر علیمرادیان گفت: تلاش داریم تا حد ممکن به میزان مناسب توزیع سرم را داشته باشیم، اما اکنون امکان ذخیره‌سازی برای ۱۰ روز در شرایط فعلی مقدور نیست.

معاون غذا و دارو اضافه کرد: در حوزه آنتی‌بیوتیک‌ها شاید در برخی داروخانه‌ها، داروی خاصی شاید وجود نداشته باشد، اما نبود همه آنتی‌بیوتیک‌ها در یک داروخانه به تعداد انگشتان یک دست نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه اجرای طرح دارویار که از اواسط ماه قبل اجرایی شده، از ۲۷۶ داروخانه موجود استان در مجموع ۵۶۶ بازرسی صورت گرفت که مشخص شد، پزشکانی که نسبت به صدور نسخه الکترونیک اقدام نمی‌کنند، بیماران از طرح دارویار بهره نمی‌برند و همین امر سبب درگیری و تنش بین مراجعه کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمت می‌شود.

کلید واژه ها: توزیع سرم معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :