زائران بیمار نسخه دارویی خود را همراه داشته باشند

۰۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۷ کد : ۲۸۹۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۱
معاون غذا و دارو اراک با توصیه به زائرانی که بیماری مزمن دارند و دارو مصرف می‌کنند گفت: در صورتی که زائری به بیماری مبتلا است حدالامکان نسخه دارویی خود را به همراه داشته باشد تا در طول راهپیمایی اربعین و سفر به کشور عراق دچار مشکل نشوند.
زائران بیمار نسخه دارویی خود را همراه داشته باشند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهروندان در هنگام سفر حتما داروهای خود را همراه داشته باشند چون ممکن است تا زمان پیدا کردن داروها در مقصد، برای تهیه دارو دچار مشکل شوند.
دکتر علیمرادیان افزود: در صورت سرگیجه و حالت تهوع در هنگام حرکت اتومبیل، مصرف یک یا 2 قرص 50 میلی گرمی دیمن هیدرینات نیم ساعت پیش از آغاز سفر و تکرار یک قرص هر چهار تا 6 ساعت یکبار در طول سفر، عوارض ناشی از حرکت را برطرف می کند.
وی ادامه داد: توجه داشته باشید در طول 24 ساعت نباید بیشتر از هشت عدد قرص مصرف شود و در صورت بارداری یا شیردهی حتما باید با داروساز یا پزشک مشورت شود.
معاون غذا و دارو گفت: زائران در صورت نیاز به مصرف داروهای آرامبخش ها مانند دیازپام، اگزازپام و لورازپام یا مسکن کدئین دار شامل استامینوفن، نسخه پزشک معالج را همراه داشته باشند یا نسبت به جایگزینی داروها باید با پزشک یا داروساز مشورت شود.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: به دلیل احتمال وجود برخی بیماری ها در مقصد، باید از نیاز به تزریق واکسن خاص پیش از سفر اطمینان حاصل شود.

کلید واژه ها: زائران بیمار اربعین حسینی


نظر شما :