شیوه اتباع خارجی در طرح ملی دارویاری

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۶ کد : ۲۹۰۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۰
معاون غذا و دارو اراک گفت: اتباع خارجی دارای مجوز قانونی اقامت در کشور، جهت برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
شیوه اتباع خارجی در طرح ملی دارویاری

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی  با بیان اینکه هدف از اجرای طرح دارویار افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه است و یارانه اختصاص یافته دارو از انتهای زنجیره به ابتدای زنجیره منتقل شده است از اجرای موفقیت آمیز این طرح در استان مرکزی خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح با موفقیت در استان مرکزی در حال اجرا است، در این طرح هزینه های مربوط به بیماران یا در واقع پرداختی از جیب مردم کاهش داشته است؛ اتباع خارجی که مجوز قانونی اقامت در استان را دارند، می‌توانند برای برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اتباع غیر مجاز هم با ثبت مشخصات خود و با تایید وزارت کشور می‌توانند از بیمه برخوردار شوند.

دکتر علیمرادیان ادامه داد: با اجرای طرح ملی دارویاری بیمه روی تخت بیمارستان و بیمه در مواقع اورژانسی برای افراد فاقد بیمه یا مجهول‌الهویه برقرار شده و یارانه دارو به افرادی تعلق خواهد گرفت که نسخه پزشک داشته باشند.

دکتر علیمرادیان با اشاره به این که رفع کمبود های دارویی از مهم ترین اهداف اجرایی طرح دارویاری بوده است تصریح کرد:‌ اجرای این طرح باعث می‌شود که ما مطمین شویم مصرف کننده یارانه، بیماران هستند و هزینه نسخه برای خرید دارو افزایش نمی یابد تا بیماران پرداختی بیشتری نداشته باشند .

وی یکی از مزایای اجرای این طرح را عدالت در سلامت عنوان نمود و گفت: در طرح دارویار با حمایت وزارت بهداشت افراد نیازمند و بدون هیچگونه پوشش بیمه ای به صورت رایگان 3 ماه بیمه شده اند و لازم است در این فرصت 3 ماهه با مراجعه به بیمه سلامت نسبت به بیمه نمودن خود اقدام نمایند.

به گفته دکتر علیمرادیان هم استانی های عزیز در صورت مشاهده تخلفی در اجرای طرح دارو یار و یا سایر موضوعات مرتبط با دارو می توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند

 

کلید واژه ها: شیوه اتباع خارجی در طرح ملی دارویاری


( ۲ )

نظر شما :