وضعیت دارویی استان مرکزی روزانه پیگیری میشود

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۹۰۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۸
معاون غذا و داروی اراک با بیان این که برای داروها برنامه توزیع به صورت کشوری وجود دارد، گفت: سهم استان میان داروخانه‌های دولتی و منتخب تقسیم می‌شود و ممکن است تا محموله بعدی برسد، یک دارو تمام شود؛ ضمن این که شرکت سازنده داروها نیز قابل جایگزین است.
وضعیت دارویی استان مرکزی روزانه پیگیری میشود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: از نظر سازمان غذا و دارو این کمبودها دو نوع است که یک‌سری کمبودها وابسته به نوع خارجی یا داخلی دارو و یا مربوط به برند آن است که از نظر سازمان غذا و دارو کمبود واقعی حساب نمی‌شود و ممکن است بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت این‌ داروها بومی‌سازی شده و مورد تایید باشند.

وی افزود: تعداد داروهایی که کمبود واقعی دارند، محدود و نزدیک ۳۰ قلم است که ماهیانه به سازمان اعلام می‌شوند و البته این داروها مربوط به چند بیماری محدود است.

علیمرادیان تصریح کرد: به طور کلی امسال قیمت دارو به دلیل اختصاص ارز ترجیحی، تغییری نکرده و البته ممکن است قمیت دارویی بر اساس تعهدات بیمه تغییر کند یا بر اساس نظر کمسیون نظارت داروها تغییر داشته باشد که باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد که یک مورد آن داروهای تالاسمی بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان این که برای داروها برنامه توزیع به صورت کشوری وجود دارد، عنوان داشت: سهم استان میان داروخانه‌های دولتی و منتخب تقسیم می‌شود و ممکن است تا محموله بعدی برسد، یک دارو تمام شود؛ ضمن این که شرکت سازنده داروها نیز قابل جایگزین است.
 

دکتر علیمرادیان در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند از شنبه تا چهارشنبه، در ساعات اداری از ساعت ۸:۰۰  الی ۱۵:۰۰ سوالات دارویی خود را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ و از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰  (۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵) با کارشناسان مربوطه درمیان بگذارند.

کلید واژه ها: بررسی وضعیت دارویی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :