مسأله حضور یا عدم حضور مسئول فنی در برخی داروخانه های مرکزی بررسی می شود

۰۶ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۳ کد : ۲۹۰۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۹
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مطالبه هایی از سوی برخی مردم در مورد حضور نداشتن مسئول فنی در برخی داروخانه های استان مورد بررسی این دانشگاه قرار خواهد گرفت.
مسأله حضور یا عدم حضور مسئول فنی در برخی داروخانه های مرکزی بررسی می شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر علی یادگاری سرپرست معاونت غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی در مورد حضور نداشتن مسئول فنی در زمان تحویل دارو به مشتری و بیماران باید بررسی لازم صورت گیرد.
دکتر یادگاری با تاکید بر اینکه فعالیت داروخانه ها بدون داشتن مسئول فنی غیر مجاز است گفت: مسئول فنی واجد شرایط همان دکتر دارو ساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.
وی در مورد عرضه دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس نسخه پزشک افزود: مسئول فنی یا داروساز حاضر در داروخانه باید کنترل نهایی دارو را انجام دهد و پاسخگوی سئوالات مشتریان در این زمینه باشد.
این مقام مسئول در مورد داروخانه هایی که بدون حضور مسئول فنی فعالیت می کنند گفت: فعالیت داروخانه بدون داشتن مسئول فنی غیر مجاز است و مسئول فنی واجد شرایط که همان دکتر دارو ساز است باید در تمام ساعت های فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.
دکتر یادگاری؛ با تاکید بر اینکه تمامی داروخانه ها و شرکت های پخش مورد بازرسی قرار می گیرند اظهار کرد: جدا از اینکه بازرسی هایی توسط دانشگاه انجام می شود می توانیم بازرسی های مشترکی نیز با سازمان هایی همچون تعزیرات حکومتی ،سازمان های بیمه گر از تمامی داروخانه ها و مراکز عرضه کالاهای سلامت داشته باشیم.
سرپرست معاونت غذا و دارو گفت: هر مکانی که عرضه دارو در آن بصورت غیرقانونی و بدون مجوز ارائه شود پس از مطلع شدن و دریافت گزارش تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند تا این مرجع به تخلفات آنها رسیدگی کند.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: حضور مسئولین فنی معاون غذا و دارو اراک


( ۵ )

نظر شما :