۸۰ هزار سرم وارد استان شد

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۹۲۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۵
معاون غذا و دارو اراک گفت: با توجه به پیک هشتم کرونا؛ از اوایل دیماه ۸۰ هزار عدد انواع سِرُم ۱/۳ و ۲/۳ ، قندی و رینگر مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی و بیمارستانی استان مرکزی با هدف مدیریت مناسب، جذب استان شد.
۸۰ هزار سرم وارد استان شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به پیک هشتم کرونا، موج جدید کرونا در زمستان موجودی سِرُم در داروخانه‌های بیمارستانی به صورت روزانه رصد می‌شود و تا رسیدن محموله‌های تخصیص داده شده این میزان موجودی مدیریت می‌شود.

وی درباره وضعیت دپوی سرم و داروهای کرونا در بیمارستان‌ها، گفت: در بیمارستان‌ها در زمینه سرم و دارو مشکل خاصی نداریم و در توزیع در مراکز خصوصی و داروخانه‌ها کمبودها و سهمیه‌بندی‌هایی وجود دارد. گفته می‌شود که تولید و واردات را افزایش داده‌اند. امیدواریم که این مشکلات و کمبودهای دارویی و سرم هرچه سریع‌تر رفع شود. در بیمارستان‌ها به مردم اطمینان می‌دهیم که مشکل جدی وجود ندارد، اما در حوزه بیماران سرپایی که به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، کمبودهایی دیده می‌شود که امیدواریم رفع شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش موارد مثبت کرونا و نیاز به تزریق سِرُم در بسیاری موارد، باعث مصرف بیش‌ از پیش سرم شده است و همین موضوع، در تأمین سرم مورد نیاز، مشکلاتی به وجود آورده بود.

دکتر علیمرادیان افزود: بیماران از تزریق خودسرانه سرم باید خودداری کنند و تزریق این دارو فقط باید با تجویز پزشک معالج صورت گیرد

کلید واژه ها: توزیع سرم معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :