سفر معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو به استان مرکزی

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۹۴۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۶
در جریان سفر یکروزه دکتر دارایی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به استان مرکزی وی با نمایندگان مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان دیدار و گفتگو کرد.
سفر معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو به استان مرکزی

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک؛ روز شنبه دوم مهرماه سال  1401 دکتر دارایی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در سفر یکروزه به استان مرکزی و حضور در معاونت غذا و دارو با نمایندگان مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر دارایی در جمع رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک، نماینده مردم اراک در مجلس، انجمن داروسازان و شرکت‌های دارویی و سازمان‌های مردم نهاد گفت: خوشبختانه با فعالیت ۲۴ ساعتۀ واحد‌های صنعتی سرم سازی، کمبود خاصی در این زمینه احساس نمی‌شود.
او افزود: همچنین مشکل کمبود در بعضی از اقلام دارویی، کشوری و حتی جهانی است، اما کمبود در بعضی دیگر از اقلام، به عدم مدیریت و مدیریت غلط در داخل باز می‌گردد که باید اصلاح شود.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: متأسفانه ارز ترجیحی و تخصیص آن به واردات دارو، ضربه‌ سنگینی به این حوزه زد و صنعت دارویی را تقریبا به نابودی کشاند و کیفیت و بازار رقابت را در این عرصه به چالش کشاند.
دکتر دارایی در ادامه با اشاره به اینکه دارو، یکی از گرانترین اقلام و کالا‌ها است، تأکید کرد: سال گذشته ۲ میلیارد دلار به این امر اختصاص داده شد اما احتیاج کشور ۴ میلیارد دلار بوده است.
او با تاکید بر اینکه طرح دارویار، طرح مهم و بزرگی است که زیرساخت‌های بزرگی به خصوص در حوزه‌ی IT احتیاج دارد عنوان کرد: این طرح جلوی بسیاری از مصارف غیر ضروری و البته قاچاق را خواهد گرفت.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک را از ۱۵ درصد به بالای ۹۰ درصد رساندیم خاطرنشان کرد: همه‌ی پزشکان موظف هستند از نسخه‌ی الکترونیک استفاده کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو در انتها از ممنوعیت فروش اینترنتی دارو خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر برای بعضی بیماریی‌های خاص و جانبازان از این روش استفاده می‌شود و برای فروش برخط دارو، پلتفرمی در حال تهیه است که امیدواریم تا انتهای سال اجرایی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نیز از توزیع ناعادلانه‌ی دارو در استان‌ها انتقاد کرد و خواهان استقرار شرکت‌های توزیع و پخش در مرکز استان شد.
دکتر کریمی همچنین به رفع موانع و بهبود چرخه‌ی نسخه الکترونیک، تجهیز و خرید و نصب دستگاه‌های به روز و مورد احتیاج در این زمینه و تأمین و توزیع سهمیه دارویی بیماران خاص و همچنین جانبازان در استان تأکید کرد.

کلید واژه ها: سفر معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو به استان مرکزی


نظر شما :