کارگاه آموزشی معرفی کالاهای سلامت محور ویژه دانشجویان پزشکی اراک

۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۲ کد : ۲۹۶۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۱
این کارگاه آموزشی با محوریت آشنایی عرضه کنندگان با ویژگیهای فرآورده های آرایشی بهداشتی مجاز و غیرمجاز و برچسب رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور ویژه دانشجویان پزشکی در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزارشد.
کارگاه آموزشی معرفی کالاهای سلامت محور ویژه دانشجویان پزشکی اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، جلسه‌ای باهدف آگاه‌سازی و آشنایی با ساختار برچسب اصالت و سلامت کالا برچسب‌های رهگیری کنترل اصالت ویژه دانشجویان پزشکی در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو برگزار شد.

مهندس ریتا احمدی کارشناس حوزه آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک در خصوص ساختار برچسب اصالت و سلامت کالا گفت: برچسب اصالت و سلامت کالا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که در صورت استفاده صحیح از آن می‌توان ازاصل بودن و سالم بودن کالاهای سلامت محور  مطمئن شد.  وی اظهار داشت: هر شهروند حداقل باید در مورد اطلاعاتی مانند نام و نام تجاری محصول، نام و کشور تولیدکننده، تاریخ تولید، انقضاء و سری ساخت محصول، پروانه بهداشتی ورود، مواد تشکیل‌دهنده، آرم سازمان غذا و دارو و علامت استاندارد ایران آگاهی داشته باشد.

احمدی در ادامه افزود: بهترین راه شناسایی محصولات اصل از تقلبی سامانه مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت سازمان غذا و دارو است. در صورت بروز مشکلات ناشی از استفاده محصولات وارداتی امکان پیگیری و رسیدگی موضوع به دلیل وجود مستندات و مدارک مربوط به کالای موردنظر در سازمان غذا و دارو میسر خواهد بود. وی در ادامه بیان کرد: در خصوص برچسب رهگیری اصالت کالا (شناسه رهگیری: کد 20 رقمی UID همان شناسه رهگیری که برای بررسی آن می‌توان کد مذکور را از طریق وب‌سایت www.ttac.ir کنترل نمود) و همچنین (سری ساخت محصول یا LOT که همان شماره سری ساخت است که کد مذکور می‌بایست با شماره سری ساخت حک‌شده و بر روی بسته‌بندی کالا یکسان باشد) و( تاریخ انقضاء یا EXP که همان تاریخ انقضای کالا است که تاریخ مذکور می‌بایست با تاریخ انقضای حک‌شده بر روی بسته‌بندی کالا یکسان باشد) تأکید کرد.

وی در خصوص انواع برچسب رهگیری اصالت کالا گفت: کد اصالت کالا همان کد 16 رقمی اصالت کالا است که باید ابتدا لایه روبی برچسب را بخراشید و کد مذکور را از طریق وب‌سایت www.ttac.ir یا سامانه پیامکی 20008822 و یا تلفن گویای 6185-021 بررسی نمایید و به خاطر داشته باشید که تنها وب‌سایت معتبر جهت بررسی اصالت کالا وب‌سایت www.ttac.ir، تنها تلفن گویای معتبر جهت بررسی اصالت کالا تلفن گویای 6185-021 و همچنین تنها سامانه پیامکی معتبر بررسی اصالت کالا سامانه پیامکی 20008822 است.
در پایان جلسه ماکت‌های آموزشی کالا و برچسب کالا، بروشورهایی با عناوین سلامت و ایمنی کالاهای سلامت‌محور تولید داخل و کالاهای سلامت‌محور وارداتی، بین حاضرین توزیع و آموزش داده شد و با حاضرین در جلسه به پرسش و پاسخ پرداخته شد. انتهای پیام/ 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی معرفی کالاهای سلامت محور دانشجویان پزشکی


نظر شما :