لزوم رعایت ارزش های فرهنگی

۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۷ کد : ۲۹۶۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۵
لزوم رعایت ارزش های فرهنگی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در نامه ای به کلیه موسسین داروخانه های خصوصی تابعه اعلام کرد: با عنایت به نامه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی مقتضی است نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:

الف- نمایشگاه های عرضه داروها و محصولات آرایشی بهداشتی و معرفی شرکت های دارویی:

الف- 1: نصب تصاویر بانوان در غرفه های نمایشگاهی و استفاده از این تصاویر برای جلب مشتری با ارزش های اخلاقی و انسانی هم خوانی ندارد.

الف- 2: عدم بکارگیری بانوان بدحجاب همراه با آرایش نامناسب برای فروش بیش تر یا معرفی محصولات در غرفه ها به شخصیت و کرامت انسانی زنان ایرانی آسیب می زند.

ب- بسته بندی و تبلیغ محصولات آرایش و بهداشتی و داروها:

ب-1 استفاده از تصاویر نامناسب و غیر پوشیده بانوان در بسته بندی یا تبلیغات مطبوعاتی و فضای مجازی هم در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی و هم در مورد داروها منجر به ناسالم شدن فضای اخلاقی جامعه می شود.

ب-2 استفاده از خانم های بدحجاب برای معرفی و بازاریابی داروها و محصولات (به عنوان ویزیتور)، بی احترامی به شخصیت بانوی ایرانی است.

ج- داروخانه ها و شرکت دارویی:

ج-1: نمایش تصاویر بانوان فاقد پوشش مناسب در داروخانه ها، موجب بر هم خوردن آرامش روحی و روانی بیماران و همراهان خواهد شد.

ج-2: تاکید شود که همکاران فعال در داروخانه، رفتار حرفه ای داشته باشند: از پوشش مناسب و شایسته این حرفه مقدس استفاده نمایند و آرایش غلیظ و مخالف ارزش های فرهنگی جامعه بپرهیزند.

کلید واژه ها: لزوم رعایت ارزش های فرهنگی


نظر شما :