پیام معاون غذا و دارو دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا

۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۹ کد : ۲۹۸۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۲
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت: معاونت غذا و دارو خود را در کنار فعالان حوزه غذا دیده و ضمن آرزوی سلامت و افزایش کیفیت زندگی برای تک‌تک این تلاشگران، حمایت از آن‌ها را حمایت از قهرمانان غذایی کشور می‌داند.
پیام معاون غذا و دارو دانشگاه به مناسبت روز جهانی غذا

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان ضمن تبریک ۲۴ مهر روز جهانی غذا گفت: انتخاب مواد غذایی برای یک زندگی سالم می تواند به سادگی استفاده از دریافت کالری متعادل، لذت بردن از غذا و کمتر خوردن، اجتناب از وعده های غذایی بزرگ، قرار دادن میوه ها و سبزیجات در نیمی از بشقاب، تغییر دادن شیر مصرفی به انواع بدون چربی یا کم چرب (۱%)، دریافت نیمی از غلات مصرفی به صورت سبوس دار، احتیاط در مصرف غذاهای حاوی نمک و نوشیدن آب به جای نوشیدنی های شیرین باشد.
برای متعادل ساختن کالری دریافتی، از ایده “انتخاب غذاهایی که بیشتر خورده شوند و کاهش دریافت غذاهایی که باید کمتر خورده شوند”، استفاده شود.
در برنامه غذایی روزانه برای پیشگیری از بیماری کرونا، دو اصل تنوع و تعادل باید رعایت شود، تعادل به معنی مقادیر کافی از موارد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که در ۶ گروه اصلی غذایی قرار دارند و مواد غذایی در هر گروه غذایی، دارای ارزش غذایی نسبتا یکسان هستند و می توان از یکی به جای دیگری استفاده کرد.
امسال روز جهانی غذا با شعار «توسعه پایدار جهانی برای دسترسی همگانی به غذای مغذی و کافی» مزین شده است و آگاهی مردم در خصوص غذای سالم و ایمن می تواند در پیشگیری از بیماری و ها تاثیرگذار باشد.
در این شرایط معاونت غذا و دارو خود را در کنار فعالان حوزه غذا دیده و ضمن آرزوی سلامت و افزایش کیفیت زندگی برای تک‌تک این تلاشگران، حمایت از آن‌ها را حمایت از قهرمانان غذایی کشور می‌داند.

کلید واژه ها: روز جهانی غذا معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :