نظارت و بازرسی معاون غذا و دارو به همراه خبرنگار صدا و سیما از عطاری های استان مرکزی

۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۸ کد : ۲۹۹۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۲
این بازدید در راستای حصول اطمینان از ارائه بهنگام و مناسب ازعرضه کنندگان داروهای گیاهی و عطاری ها در سطح با حضور دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو ،سرپرست اداره فرآورده های طبیعی و کارشناسان معاونت و تیم خبری صدا وسیما استان مرکزی انجام شد.
نظارت و بازرسی معاون غذا و دارو به همراه خبرنگار صدا و سیما از عطاری های استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد:این بازدید در راستای حصول اطمینان از ارائه بهنگام و مناسب و مبارزه با کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی و پیگیری عدم برچسب رهگیری و کنترل اصالت درج درمحصولات به همراه خبرنگار صدا و سیما شبکه خبر استان مرکزی از واحد های عطاری صورت گرفت.

دکتر علیمرادیان افزود: در این بازرسی ها که به صورت سر زده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت ، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.

معاون غذا و دارو  اراک ادامه داد:هدف از این بازرسی ها بهبود سطح فنی واحدهای عرضه کننده در ارائه خدمات و کنترل و جلوگیری از توزیع فراورده های دارویی به منظور جلوگیری از بروز عوارض دارویی حاصل از مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی است.

دکتر علیمرادیان ادامه داد:عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاریها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که سلامت مصرف کنندگان را با تهدیدات جدی مواجه خواهد نمود.

معاون غذا و دارو در پایان از مردم خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و خصوصا مجوز های بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: عطاری ها صدا و سیما معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :