معاون غذا و دارو اراک:

گسترش و تشدید بازرسی در آستانه ایام نوروز از داروخانه ها و مراکز عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی

۰۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۹ کد : ۳۰۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۰
دکتر علیمرادیان:همه‌ ساله در هفته‌های پایانی سال به لحاظ کشش ناشی از افزایش تقاضا در سطح بازار، تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر داروخانه ها و عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی و عطاری ها برای برخورد با هرگونه تخلف صورت می‌گیرد.
گسترش و تشدید بازرسی در آستانه ایام نوروز از داروخانه ها و مراکز عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ، دکتر عباس علمرادیان معاون غذا و دارو اراک افزود: در آستانه سال جدید، تخلف در عرضه برخی از کالاهای سلامت محور و خدمات مرسوم در این ایام تحت تاثیر قرار گرفته و به لحاظ نظارت از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: این در حالیست که طرح تشدید بازرسی، کنترل و نظارت بر واحدهای تولیدی مواد غذایی، داروخانه، عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی، تجهیزات پزشکی و عطاری ها به صورت ادواری در هر روز از سال و از جمله روزهای پایانی سال اجرا می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در سال جاری نیز در روزهای پایانی سال طرح تشدید بازرسی از این واحد ها آغاز شده و در ایام تعطیلات و تا پایان تعطیلات نوروزی نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امید است با تشدید نظارت جدی در قالب گشت‌های مشترک بر واحدهای صنفی و همکاری ارگان های مربوطه بتوان همانند سال‌های گذشته با اتخاذ این تدابیر و تنظیم بازار؛ سلامت، امنیت و رفاه حال شهروندان عزیز را در عید نوروز فراهم کرد.

دکتر علیمرادیان در خصوص برنامه های آموزشی در ایام نوروز نیز گفت: جهت ارتقای سطح علمی و آموزش همگانی در خصوص رعایت توصیه های داروئی،غذایی و پیشگیری از مسمومیت ها برای همشهریان و میهمانان نوروزی، برنامه های تلویزیونی و رادیویی، پخش می گردد و همچنین بروشورهای آموزشی چاپ و در ایستگاه های نوروزی توزیع می شوند.

وی در پایان بیان کرد: هم استانی های گرامی می توانند در صورت مواجهه با هرگونه فرآورده سلامت محور غیرمجاز، تقلبی و یا قاچاق از قبیل دارو، مواد غذایی، آشامیدنی و لوازم آرایشی و بهداشتی موضوع را از طریق شماره 33677387 (رسیدگی به شکایات غذا، آرایشی و بهداشتی) و شماره  33673917 (رسیدگی به شکایات دارویی) و مرکز معرفی و اطلاع رسانی 190 به کارشناسان مربوطه اطلاع دهند.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: گسترش بازرسی ایام نوروز دکتر عیمرادیان


نظر شما :