کمبود برخی اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در استان مرکزی رفع شد

۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸ کد : ۳۰۵۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مرکزی با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی در استان رفع شد گفت: اقلام دارویی مورد نیاز بیماران از جمله قرص «کوآموکسی کلاو» و شربت های «سیتریزین»، «دیفن هیدرامین»، «استامینوفن کودک»، «بروفن کودک» و «سرم» تامین شده است.
کمبود برخی اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در استان مرکزی رفع شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: اقلام دارویی یاد شده طی ماه گذشته (مهر ماه) در سطح تولید دارو و توزیع شرکت‌های پخش و به تبع آن در سطح عرضه دچار کمبود نسبی شده بود.

وی اضافه کرد: ۳ هفته گذشته یعنی از ابتدای آبانماه تاکنون وضعیت در سطح تولید دارو و توزیع توسط شرکت‌های پخش در سطح استان افزایش مناسبی داشته است به طوری که هیچگونه مشکلی برای تهیه داروهای یاد شده با نسخه پزشک وجود ندارد.

 

کمبود برخی اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در همدان رفع شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک احتمال داد شماری از بیماران برای تهیه برخی اقلام دارویی به صورت بدون نسخه (otc) دچار مشکل شوند که با راهنمایی پزشک یا دکتر داروساز داروخانه بسیاری از این داروها نظیر شربت «سیتریزین» و شربت «دیفن هیدرامین» قابل جایگزینی با داروهای مشابه موجود در داروخانه بوده و مشکل بیمار رفع می شود.

لازم به ذکر است ؛ مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم به صورت ۱۲ ساعته ( از ۸ صبح تا ۱۴ عصر) از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ و از ساعت (۱۶ الی ۲۰) با شماره تلفن موبایل ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ آماده پاسخ گویی به سوالات شهروندان می باشد.

کلید واژه ها: کمبود برخی اقلام دارویی


( ۱ )

نظر شما :