برخورد قاطع با عطاری های متخلف در اراک

۰۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۵ کد : ۳۰۹۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۳
رئیس اداره طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در خصوص تخلف برخی عطاری‌ها گفت: عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو را ندارند، بر این اساس هرهفته در استان طی بازرسی‌های مشترک اداره فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن استان عطاری‌های غیرمجاز و متخطی تعطیل می‌شوند، مردم هم عطاری‌های متخلف را به سامانه ۱۹۰ معرفی کنند.
برخورد قاطع با عطاری های متخلف در اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر مصطفی ده نمکی رئیس اداره طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک اظهار کرد: تقریباً هرهفته در سراسر استان شاهد هستیم که در بازرسی‌هایی مشترک معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن، عطاری‌هایی با مجوز قانونی تعطیل می‌شوند، هیچ مماشاتی در این خصوص وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعاً برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: عطاری‌ها تحت هیچ عنوانی حق فروش دارو، چه شیمیایی و چه گیاهی را ندارند و فقط می‌توانند گیاهان دارویی و نه داروهای گیاهی را عرضه کنند. متصدیان عطاری ها باید به خاطر بسپارند که عطاری ها محل عرضه هیچ نوع خدمتی اعمم طبابت و تجویز نمی باشند و علاقه مندان به طب سنتی باید صرفا از متخصصان طب سنتی مشورت و تجویزات تهیه کنند. در این حوزه قانون بسیار روشن است و اگر تخلفی صورت پذیرد در اسرع وقت به مراجع قضایی و تعزیراتی معرفی خواهند شد.

ده نمکی همچنین گفت: طبق گزارشات مردمی، همشهریان از فعالیت غیرقانونی بسیاری از عطاری‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند.

رئیس اداره طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو خاطر نشان کرد: علاوه بر بازرسی‌های منظمی که همکاران ما و پلیس اماکن دارند، مردم نیز می‌توانند شکایت‌های خود را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند. گزارشات حتماً پیگیری و با متخلفین برخورد خواهد شد.

کلید واژه ها: رئیس اداره طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو


نظر شما :