رسیدگی به بیش ۲۴۰۰ شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در هشت ماه نخست سال جاری

۰۹ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۰ کد : ۳۰۹۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۲
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: طی ۸ ماه اخیر بیش از ۲۴۰۰ تماس جهت (اطلاع از مصرف صحیح داروها، نحوه مصرف دارو در کودکان وزنان باردار، اطلاع از نحوه تهیه داروهای کمیاب، آشنایی با سموم و عوارض آنها ،آشنایی با مواد مخدر و عوارض آنها ) در سامانه مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC و سامانه ۱۹۰ معاونت غذا و دارو ثبت و پیگیری شده است.
رسیدگی به بیش ۲۴۰۰ شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در هشت ماه نخست سال جاری

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی مدیر اداره دارو معاونت غذا و دارو بیان کرد: طبقه بندی و به روز نگه داشتن اطلاعات صحیح و معتبر مرتبط با داروها و ارائه آن ها به متقاضیان، ارائه مشاوره های لازم برای اقدامات اولیه در مسمومیت ها و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها از جمله خدماتی هستند که مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم ارائه می دهند. این مرکز از ساعت ۸ الی ۱۴:۳۰ با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ و از ساعات ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ با شماره موبایل ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ عهده دار پاسخ گویی به کمبود دارویی، اطلاعات دارویی( موارد مصرف دارو در هر بیمار، نحوه مصرف داروها) و کنترل مسمومیت ها می باشد.

وی افزود: شهروندان در سال جاری ۲۴۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۰ ثبت نموده اند که بیشترین تماس ها مربوط به کمبود های دارویی و مشاوره ها دارویی بوده است. این سامانه وزارتی ست و شکایت های ثبت شده بدون اعلام نام و شماره تلفن تماس گیرنده به رابط سامانه ابلاغ می شوند که پس از ابلاغ، کارشناسان دارویی معاونت در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات و شکایات مورد نظر رسیدگی می نمایند.

دکتر محسنی افزود: بدین ترتیب افراد اعم از گروه پزشکی و عموم مردم می توانند با شماره گیری ۱۹۰ در هر کجای استان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی متصل و پاسخ خود را دریافت کنند./

کلید واژه ها: رسیدگی به شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰


نظر شما :