آنتی‌بیوتیک کودکان در داروخانه‌ها موجود است/ عدم تغییر قیمت انسولین قلمی

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۲ کد : ۳۰۹۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۰
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها گفت:‌ در حال حاضر موجودی داروخانه‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما هنوز بازار اشباع نشده است.
آنتی‌بیوتیک کودکان در داروخانه‌ها موجود است/ عدم تغییر قیمت انسولین قلمی

به گزارش ایفدانا به نقل از خبرگزاری ایلنا، سجاد اسماعیلی با بیان اینکه کمبودهای دارویی در حال بهبود است، در رابطه با آخرین وضعیت آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور اظهار کرد: سیاست سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخل و صنعت داخلی است و خوشبختانه در این مدت اخیر به صورت سه شیفت در حال تولید آنتی‌بیوتیک بوده و به صورت مستمرآنتی بیوتیک‌های تولید شده در حال توزیع در داروخانه‌های سطح کشور است.
 
وی افزود: طبق آخرین بازدید وزیر بهداشت از سطح داروخانه‌های شهر، وضعیت موجودی آنتی‌بیوتیک‌ها در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار دارد و مابقی نیاز کشور تا زمانی که تولید داخل نتواند نیازهای کشور را تأمین کند از طریق واردات برطرف خواهد شد.
 
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: در حوزه آنتی‌بیوتیک بزرگ‌سالان از ابتدا مشکلی وجود نداشت اما مشکلات در زمینه کمبود آنتی‌بیوتیک‌های کودکان تا حدودی برطرف شده است وموجودی داروخانه‌ها بهبود یافته و در مدت زمان کوتاهی نیز بازار به اشباع می‌رسد.
 
وی در رابطه با آخرین وضعیت قیمت انسولین در کشور گفت: با توجه به تغییر سیاست‌های ارزی دارو، انسولین قلمی هم با افزایش قیمت روبه‌رو شد اما بیمار شاهد هیچگونه افزایش قیمت نخواهد بود و همان قیمت قبل یعنی ۳ هزار و ۵۰۰ را پرداخت می‌کند و این افزایش هزینه توسط بیمه‌ها و دولت پرداخت می‎‌شود.
 
اسماعیلی یادآور شد: خوشبختانه در حوزه تأمین انسولین قلمی کمبودی وجود ندارد و در کنار تولید داخل آن، برنامه واردات آن به صورت مستمر وجود دارد تا بیماران باتوجه به نیازشان استفاده کنند و به زودی انسولین ایرانی «آسپارت» که شکل جدیدی از این دارو است، وارد بازار می‌شود که قدم رو به جلویی در تولید داخل است.


( ۱ )

نظر شما :