طرح نظارتی ویژه داروخانه ها در مرکزی اجرا می شود

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۹ کد : ۳۰۹۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۷
معاون غذا و دارو اراک از طرح تشدید گشت های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های مجموعۀ تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.
طرح نظارتی ویژه داروخانه ها در مرکزی اجرا می شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو گفت: طرح نظارتی ویژه داروخانه‌های استان با هدف پالایش و رصد وضعیت تامین، توزیع و عرضه دارو و ملزومات پزشکی از امروز (۱۲ آذر) با مشارکت سازمان تعزیرات آغاز شد.

علیمرادیان افزود: این طرح به مدت دو هفته با رویکرد پیشگیری و کنترل در مرحله اول و برخورد با متخلفان با اولویت تخلفات گران فروشی، عرضه دارو و ملزومات قاچاق ادامه دارد.

او تاکید کرد: این طرح با محوریت معاونت غذا و دارو، مشارکت و حضور بازرسانسازمان تعزیرات حکومتی،  با حضور ۱۲ تیم کشیک در اراک و یک تیم گشت روزانه در شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است و مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

معاون غذا و دارو با بیان این‌ که در مجموعۀ تحت پوشش دانشگاه، ۱۲۹ داروخانۀ خصوصی و ۱۲ داروخانه دولتی و ۲ داروخانه تامین اجتماعی به همشهریان و بیماران ارائه خدمات می‌نماید افزود: سامانۀ 190 وزارت بهداشت آمادۀ پاسخگویی به موارد مربوط به شکایت‌ها، ابهام‌های دارویی و کمبودهای دارویی می‌باشد.

کلید واژه ها: طرح نظارتی ویژه داروخانه ها


نظر شما :