در نشست با اصحاب رسانه اراک مطرح شد:

تشریح خدمات نوروزی معاونت غذا و دارو دانشگاه از سوی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۱ کد : ۳۱۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۰
تمامی حوزه های معاونت غذا و دارو اعم از نظارت بر اموردارو و مواد مخدر، نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و آزمایشگاه کنترل مواد غذایی در طول ایام سفرهای نوروزی به صورت کشیک خدمت رسانی خواهند کرد.
تشریح خدمات نوروزی معاونت غذا و دارو دانشگاه از سوی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا، دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ابتدا ضمن معرفی و شرح وظایف معاونت در حوزه غذا و آزمایشگاه شرح مختصری از عملکرد این حوزه را بیان کردند .

معاون غذا و دارو گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال جاری، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار میگیرد.

دکتر علیمرادیان بیان کرد: در چهار حوزه دارو، نظارت بر مواد غذایی، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، ارائه تجهیزات پزشکی، کشیک‌های ایام تعطیلات از روز 25 اسفندماه به جزء آزمایشگاه کنترل مواد غذایی که از 15 اسفند کار خود را شروع کرده‌اند و تا دو روز بعد از تعطیلات نوروز این کشیک‌ها و بازرسی‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث تامین و توزیع دارو در ایام نوروز مشکلی نداریم و تمامی داروخانه‌ها به صورت 100 درصد تامین شده و و تا 4 ماه اول سال 98 تامین 100 درصدی دارو و تجهیزات پزشکی را داریم وجزو معدود دانشگاه‌هایی بودیم که کمترین بدهی را داشتیم و مطالبات دارویی را پرداخت کرده‌ایم.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: چه روزهای تعطیل و چه غیرتعطیل در آزمایشگاه‌ها کشیک داریم، در آزمایشگاه، در اداره نظارت بر مواد غذایی و دارو و تجهیزات پزشکی به صورت روتین بازرسی‌هایی را به صورت سرزده از مراکز خصوصی و دولتی زیرمجموعه خود انجام می‌دهند و اگر مشکلی در تامین دارو یا تجهیزات پیش بیاید یا کنترل مواد غذایی، توسط این کشیک‌ها رسیدگی می‌شود.

علیمرادیان اضافه کرد: حدود 5 هزار بسته آموزشی و فرهنگی را در محل‌ها ورودی شهرها سعی کردیم دراختیار ستادهای نوروزی قرار دهیم که بین مسافران توزیع کنند.

وی افزود: بیش از یک‌هزار بازرسی را سال گذشته از داروخانه‌های خصوصی و بیش از 100 بازرسی هم از مراکز دولتی داشتیم و خوشبختانه در بحث تخلفات14 تخلف را در بازرسی‌ها شاهد بودیم که از این تعدا 10 داروخانه به تعزیرات حکومتی و 4 باب به دادگاه معرفی گردیده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص سوال یکی خبرنگاران تصریح کرد: دانش آموختگان و فارغ التحیلان رشته داروسازی بعد از اتمام درسشان باید به مدت 2 سال به عنوان طرح در مراکز دولتی انجام وظیفه نمایند و اینکه امتیاز داروخانه های خصوصی به افراد غیر داروساز واگذار میگردد تکذیب نمودند.

دکتر علیمرادیان بیان کرد: حدود 40 نفر از کارشناسان حوزه دارو، غذا، آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی درگیر بازرسی‌های ستاد نوروزی ما هستند و تقریبا هر روز هر 4 حوزه کشیک دارند و اکیپ بازرسی و نظارت آنها فعال است.

معاون غذا و دارو در پایان از برنامه های جهت ساماندهی و فیلتر دار کردن اخذ مجوز واحد های صنفی و عطاری ها در سال آینده خبر دادند.

کلید واژه ها: نشست خبری ستاد تسهیلات نوروزی دکتر علیمرادیان


نظر شما :