پیش بینی نیازهای دارویی اراک در مقابله با کرونا

۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۳۱۶۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: یش بینی تامین دارو جهت موج هشتم کرونا انجام و در حال حاضر مشکل خاصی در حوزه تامین دارو دراستان وجود ندارد.
پیش بینی نیازهای دارویی اراک در مقابله با کرونا

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر بهبود وضعیت دارویی استان عنوان کرد: در مقطعی در حوزه دارو و سرم با کمبودهایی مواجه شدیم که با رایزنی با شرکت‌های تولیدی و مکاتباتی که با سازمان غذا و دارو صورت گرفت تعداد 505 هزار سرم نرمال سالین، 111 هزار سرم قندی نمکی، 62 هزار سرم رینگر و 134 هزار سرم هاف سالین در سطح داروخانه های تحت پوشش توزیع شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای تامین داروهای تنفسی، سرم، آنتی بیوتیک ها صورت گرفته؛ با این حال برخی کمبودهای دارویی مسئله کشوری می باشد و در حال حاضر وضعیت دارو در استان مطلوب بوده و در مواردی هم که با کمبود مواجه باشیم با هماهنگی پزشک معالج داروی جایگزین بیماران تامین خواهد شد.

دکتر علیمرادیان با اشاره به اجرای طرح دارویار در کشور اظهار داشت: طرح دارویار با هدف جلوگیری از قاچاق معکوس دارو در اواخر تیرماه اجرا و از دیگر اهداف آن کاهش هزینه ها و کاهش پرداختی از جیب بیمار بود و در همین راستا از ابتدای اجرایی شدن این طرح تعداد 257 بازدید در ساعات اداری و غیر اداری از داروخانه های تحت پوشش انجام شده است.

وی با تاکید بر انجام بازدیدهای نظارتی از داروخانه ها افزود: از ابتدای سال ۴۵۸ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته و مواردی از قبیل گران فروشی، احتکار، آزاد فروشی و عدم حضور مسئول فنی مورد بررسی قرار گرفته است که خوشبختانه به جز چند مورد عدم حضور مسئول فنی مورد خاصی مشاهده نشده است.

وی درخصوص فعالیت سامانه ۱۹۰ تصریح کرد: بیشترین علت تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰، کمبودهای دارویی بوده که توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو پیگیری های لازم صورت گرفته است.

کلید واژه ها: پیش بینی نیازهای دارویی کرونا معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :