رفع کمبود آنتی‌بیوتیک کودکان در استان مرکزی

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۳۱۹۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۶
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: آنتی‌بیوتیک‌های اطفال در حد نیاز در داروخانه‌های استان توزیع شده و کمبودی وجود ندارد.
رفع کمبود آنتی‌بیوتیک کودکان در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر آزاده ناظری مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: اگر چه توزیع این داروها به صورت سهیمه‌ای است اما شرایط به گونه‌ای نیست که بیماری نتواند داروی مورد نیازش را پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است هنگام‌ مراجعه بیماران، موجودی آنتی‌بیوتیک برخی داروخانه‌ها تمام شده باشد، تصریح کرد: این موضوع به معنای کمبود دارو نیست، چراکه بیماران‌ می‌توانند داروی خود را از سایر داروخانه‌ها تهیه کنند.  

مدیر دارویی با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد داروخانه‌ها در سطح شهر، تصریح کرد: بعضی داروخانه‌ها از نظر مکانی در موقعیتی قرار دارند که موجودی داروهایشان زودتر تمام می‌شود. به عنوان مثال، داروخانه‌ای که در نزدیکی کلینیک کودکان واقع شده طبیعی است که موجودی موجودی داروهای اطفال آن زودتر از سایر داروخانه‌ها به اتمام برسد.

ناظری افزود: سامانه 190 برای ارائه راهنمایی و مشاوره به بیماران است تا از موجودی داروی مورد نیازشان در داروخانه‌ها مطلع شوند. کارشناسان این سامانه از ساعت 8 صبح تا 15 پاسخگوی تماس‌های  مردمی هستند.

وی با بیان اینکه تقاضا و مصرف آنتی‌بیوتیک کودکان نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است، گفت: از طرفی هم شرایط تولید و توزیع این داروها بهبود یافته است.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به داروهای بیماران سرطانی اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر کمبودی در زمینه تامین داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی وجود ندارد.

کلید واژه ها: توزیع آنتی بیوتیک دکتر ناظری اراک


نظر شما :