روزانه ۲۰ تماس دارویی دریافت می شود

۰۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۱ کد : ۳۲۱۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۱
مسئول سامانه پاسخگویی دارویی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک گفت: روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ تماس تلفنی با این سامانه در خصوص کمبود دارویی و دیگر شکایت ها مانند گرانفروشی، گرفته می شود که بطورمیانگین بالغ بر ۲۰ تماس در روز می شود.
روزانه ۲۰ تماس دارویی دریافت می شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر شیرین عنایتی مسئول سامانه پاسخگویی دارویی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که مردم می توانند با سامانه پاسخگوی ۱۹۰ در تماس باشند مربوط به اطلاعات علمی دارو و مسمومیت های دارویی است که در این زمینه نیز ماهانه ۲۰۰ تماس داریم.
وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم در جهت سهولت دستیابی بیماران به داروی خود به جزء سامانه  ۱۹۰ در ساعات اداری و شماره تلفن همراه ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ را به صورت شبانه روزی راه اندازی کرده تا فهرست داروخانه های دارای داروهای خاص و کمیاب را به بیماران اعلام کند.
وی تصریح کرد: توزیع برخی داروهای خاص و کمبودی، فقط در داروخانه های منتخب صورت می پذیرد و هموطنان می توانند با تماس با مرکز پاسخگویی ۱۹۰ سازمان غذا و دارو از داروخانه هایی که از داروی مورد نظر موجودی دارند اطلاع حاصل کنند و همچنین جزئیات لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جستجوی دارو سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی :

http://irc.fda.gov.ir/nfi

و جزئیات فهرست و قیمت مصوب تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی:

http://imed.fda.gov.ir

قابل جستجو و بازیابی است. همچنین فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC بصورت برخط، قابل جستجو و در دسترس خواهد بود.

کلید واژه ها: سامانه تلفنی ۱۹۰


( ۱ )

نظر شما :