رسیدگی به بیش ۲۸۰۰ تماس ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در یازده ماه نخست سال جاری

۲۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۳۲۴۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۴
مسئول سامانه پاسخگویی دارویی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک گفت: بیان کرد: طی ۱۱ ماه اخیر بیش از ۲۸۰۰ تماس جهت (اطلاع از مصرف صحیح داروها، نحوه مصرف دارو در کودکان وزنان باردار، اطلاع از نحوه تهیه داروهای کمیاب، آشنایی با سموم وعوارض آنها ،آشنایی با مواد مخدر و عوارض آنها ) در سامانه مرکز اطلاع ‌رسانی داروها و سموم DPIC و سامانه ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک ثبت و پیگیری شده است.
رسیدگی به بیش ۲۸۰۰ تماس ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در یازده ماه نخست سال جاری

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر آشیرین عنایتی مسئول سامانه پاسخگویی دارویی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو اراک گفت: بیان کرد: طبقه بندی و به روز نگه داشتن اطلاعات صحیح و معتبر مرتبط با داروها و ارائه آن ها به متقاضیان، ارائه مشاوره های لازم برای اقدامات اولیه در مسمومیت ها و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت ها از جمله خدماتی هستند که مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم ارائه می دهند. این مرکز از ساعت ۸ الی ۱۴:۳۰ با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ و از ساعات ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ با شماره موبایل ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ عهده دار پاسخ گویی به کمبود دارویی، اطلاعات دارویی( موارد مصرف دارو در هر بیمار، نحوه مصرف داروها) و کنترل مسمومیت ها می باشد.
وی افزود: شهروندان در یازده ماه سال جاری ۲۸۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۰ ثبت نموده اند که بیشترین تماس ها مربوط به کمبود های دارویی و مشاوره ها دارویی بوده است. این سامانه وزارتی ست و شکایت های ثبت شده بدون اعلام نام و شماره تلفن تماس گیرنده به رابط سامانه ابلاغ می شوند که پس از ابلاغ، کارشناسان دارویی معاونت در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات و شکایات مورد نظر رسیدگی می نمایند.
دکتر عنایتی افزود: بدین ترتیب افراد اعم از گروه پزشکی و عموم مردم می توانند با شماره گیری ۱۹۰ در هر کجای استان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی متصل و پاسخ خود را دریافت نمایند.

کلید واژه ها: رسیدگی 190 دارو معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :