کمبود ۲۰ تا ۳۰ اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در استان رفع شد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۶ کد : ۳۲۴۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کمبود بعضی اقلام دارویی در استان رفع شد، گفت: اقلام دارویی مورد نیاز بیماران ازجمله «قطره های چشمی»، «شربت های آلرژی»، «قرص های اعصاب و روان»، «تزریقی های اندانسترون و هیوسین»، «شیرخشک های آپتامیل و نان» و «سرم» تامین شده است.
کمبود ۲۰ تا ۳۰ اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در استان رفع شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی در استان مرکزی رفع شد، اظهار کرد: اقلام دارویی مورد نیاز بیماران ازجمله «قطره های چشمی»، «شربت های آلرژی»، «قرص های ریسپریدون،بوسپرون، آلزیسکا»، «تزریقی های اندانسترون و هیوسین»، «شیرخشک های آپتامیل و نان» و «سرم» تامین شده است.

وی ادامه داد: اقلام دارویی یاد شده طی سه ماه گذشته در سطح تولید دارو و توزیع شرکت‌های پخش و به تبع آن در سطح عرضه دچار کمبود نسبی شده بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: سه هفته گذشته یعنی از ابتدای بهمن ماه  تاکنون وضعیت در سطح تولید دارو و توزیع توسط شرکت‌های پخش در سطح استان افزایش مناسبی داشته است به طوری که مشکلی برای تهیه داروهای یاد شده با نسخه پزشک وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ممکن است شماری از بیماران برای تهیه برخی اقلام دارویی به صورت بدون نسخه (otc) دچار مشکل شوند که با راهنمایی پزشک یا دکتر داروساز داروخانه بسیاری از این داروها مانند شربت «آلرژی» و شربت «گلودرد» قابل جایگزینی با داروهای مشابه موجود در داروخانه بوده و مشکل بیمار برطرف می‌شود.

دکتر علیمرادیان گفت: شهروندان محترم استان مرکزی می توانند سوالات دارویی و موارد مسمومیت را از ساعت ۸ الی  ۳۰ :۱۵ با شماره تلفن رایگان ۱۹۰ و از ساعات ۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰ با شماره موبایل ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ مطرح نمایند.

کلید واژه ها: رفع کمبود دارو اراک


نظر شما :