وفور داروهای مخدر و تقلبی در عطاریها

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۱ کد : ۳۲۵۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
مسئول اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک گفت: داروهای مخدر و تقلبی در عطاری‌ها و اماکنی از بازار وجود دارد که به وفور یافت می‌شود و از نیروی انتظامی درخواست همکاری در تشدید برخورد با این سودجویان را داریم.
وفور داروهای مخدر و تقلبی در عطاریها

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر مصطفی ده نمکی مسئول اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: نظارت بر مراکز عرضه کالاهای سلامت محور بسیار مهم است و ایمن و سلامت بودن آنها ضروری بوده و معاونت غذا و دارو در این زمینه اقدامات مثبتی را در دولت سیزدهم انجام داده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه مدت‌هاست عطاری در بحث ارائه خدمات ترک اعتیاد ورود کرده اند ومتاسفانه در برخی از عطاری‌ها داروهای مخدر از جمله متادون و حتی مواد مخدر عرضه می شود.
این داروساز  با درخواست تشدید نظارت بر عملکرد عطاری‌ها عنوان کرد: در این مقوله تقاضا داریم صنف عطاری حتماً نظارت مبسوطی بر عملکرد عطاری‌ها داشته باشد و در نهایت نیروی انتظامی نیز از نظر مباحث رسیدگی به عرضه مواد مخدر در عطاری‌ها بررسی‌های خود را تشدید کند.
دکتر ده نمکی  با بیان اینکه متاسفانه بازار دارویی به خصوص داروهای گیاهی و در مجموع بازار عطاری بازار مکاری شده است، بیان داشت: البته ناگفته نماند که نباید حوزه طب سنتی را با عطاری‌ها مقایسه و در نظر گرفت که این دو کاملأ با یکدیگر متفاوت است و ضمن احترام به خانواده طب سنتی باید عنوان کنم که علم طب سنتی براساس دانش مربوطه صورت می‌پذیرد ولی متاسفانه عطاری‌ها با ورود به حوزه درمان تداخلاتی ایجاد کرده اند.
مسئول اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل نشان کرد: متاسفانه برخی افراد با اجاره یک مغازه با عنوان عطاری برخلاف واقع در امور پزشکی دخالت کرده و توصیه و اقدام به تجویز در امور ترک اعتیاد می‌کنند و آن افراد معتاد نیز به جای اینکه بهبود یابند در چرخشی کاملأ معکوس وضعیت اعتیاد آنان بدتر نیز می‌شود.

کلید واژه ها: وفور داروهای مخدر عطاری ها دکتر ده نمکی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :