بهترین زمان مصرف مکمل ها

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۷ کد : ۳۲۵۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۱۰
دکتر حاجیلو؛ کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: مصرف ویتامین ها و مکمل ها برای سلامت بدن مفید هستند اما درصورت عدم مصرف صحیح می توانند برای بدن مضر باشند.
بهترین زمان مصرف مکمل ها

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر فاطمه حاجیلو؛ کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت:برای استفاده از ویتامین ها و مکمل ها زمان مناسب استفاده از هر کدام از همیت بالایی برخوردار است. مصرف خودسرانه ویتامین ها می تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. این خطر در کودکان، بانوان باردار و سالمندان از بقیه افراد بیشتر است. همچنین این خطر در افرادی که چند نوع مکمل ویتامین را مصرف می کنند افزایش می یابد. در مصرف مکمل های ویتامینی زیاده روی نکنید. در صورتی که چند نوع مکمل را با هم مصرف می کنید، مبتلا به بیماری خاصی هستید یا داروی به خصوصی مصرف می کنید، حتما در مورد مصرف مکمل های ویتامین با پزشک یا داروساز مشاوره کنید. 

مکمل های آهن: جذب مکمل های آهن با معده خالی بهتر است، البته در صورت ایجاد حالت تهوع، مصرف آن ها با غذا توصیه می شود. هم چنین یک لیوان آب پرتقال که حاوی ویتامین سی می باشد، میزان جذب آهن را افزایش می دهد.

مولتی ویتامین ها: چون مولتی ویتامین ها انرژی زا هستند، بهتر است صبح ها مصرف شوند و چربی موجود در غذا ها هم به جذب ویتامین های محلول در چربی کمک می کند. پس بهتر است مولتی ویتامین ها صبح ها بعد از صبحانه یا همراه صبحانه مصرف شوند.

پروبیوتیک ها: بهتر است پس از غذا مصرف شوند تا جذب شان افزایش یابد.

مکمل های کلسیم: بهتر است با معده پر (بعد از غذا) استفاده شوند و نیز وجود ویتامین دی به افزایش جذب آن ها کمک می کند.

ویتامین دی: چون ویتامین محلول در چربی است، بهتر است بعد از غذا استفاده شود.

کلید واژه ها: مصرف مکمل زمان دکتر حاجیلو معاونت غذا و دارو اراک


( ۱۰ )

نظر شما :