طرح پاکسازی ۳۶۰ عطاری اراک آغاز شد

۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۳۲۵۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۵
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح پاکسازی در ۳۶۰ عطاری اراک با هدف جلوگیری از عرضه داروهای مخدر و تقلبی آغاز شد.
طرح پاکسازی ۳۶۰ عطاری اراک آغاز شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر«عباس علیمرادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح با هماهنگی دادستانی شهرستان اراک و با حضور سه اکیپ متشکل از پلیس مواد مخدر، پلیس اماکن و کارشناسان معاونت غذا و دارو، از امروز(دوم اسفند) آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر عطاری‌ها، سوپر مارکت‌ها و آرایشگاه‌های زنانه نیز در این طرح مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در عطاری‌ها داروهای مخدر، غیرقانونی و تبلیغات ماهواره‌ای عرضه و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

دکتر علیمرادیان افزود: در اجرای این طرح امروز هفت عطاری در اراک مهر و موم شد که با توجه به میزان تخلف، یک ماه تا یک سال مهر و موم باقی می‌مانند.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ قلم داروهای قاچاق و تقلبی، سه هزار و ۴۰۰ قلم انواع داروهای مخدر،چهار هزار و ۵۰۰ سی سی شربت‌های مخدر به ارزش ریالی ۳۲۰ میلیون ریال از عطاری‌های بازرسی شده، کشف و ضبط شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی شود.

دکمتر علیمرادیان بیان کرد: سال گذشته ۶۰ واحد عطاری در اراک به علت فروش داروهای مخدر و تقلبی مهر و موم شد.

۱۸۰ داروخانه در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ داروخانه در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی هستند.

کلید واژه ها: طرح پاکسازی عطاری


نظر شما :