تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی عمق تولیدات خود را افزایش دهند/تولید داخل برخی داروهای بیولوژیک و بی‌نیازی از واردات آن ها

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۷ کد : ۳۲۹۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۹
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دستاوردهای امروز در صنعت دارو مدیون تولیدکنندگان دارو و مواد اولیه است، گفت: تولیدکنندگان مواد اولیه عمق تولیدات خود را افزایش دهند تا ضمن کاهش قیمت و ارزبری و جلوگیری از کمبودهای دارویی، صرفه اقتصادی در این صنعت افزایش یابد.
تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی عمق تولیدات خود را افزایش دهند/تولید داخل برخی داروهای بیولوژیک و بی‌نیازی از واردات آن ها

به گزارش ایفدانا، دکتر سید حیدر محمدی در مراسم افتتاح واحد تولید پاراآمینوفنل شرکت کیمیاگران شازند اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه صنعت داروسازی و تبدیل آن به صنعت پیشرو است؛ روزی واردکننده صرف دارو بودیم و تامین دارو در کشور با مشکلات متعددی مواجه بود اما امروز شاهد صادرات داروهای ایرانی به کشورهایی (همسایه) هستیم که تا پیش از این از فروش دارو به ما امتناع می کردند.

وی افزود: صنعت دارو صنعت پر ریسک و حساسی است که با جان و سلامتی مردم سر و کار دارد پس باید در اولین اولویت های حمایتی از سوی حاکمیت قرارگیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای امروز در صنعت دارو را مدیون تولیدکنندگان دارو و مواد اولیه هستیم، عنوان کرد: تولید ماده اولیه دارویی کمک بسیار شایانی در خودکفایی بیشتر به ما می کنند و باعث می‌شود تا در واردات و خروج ارز از کشور بی نیاز شویم.

وی خاطرنشان کرد: داروهای جدیدی را در حوزه بیولوژیک به مرحله تولید رسانده ایم که باعث بی نیازی صنعت دارو از واردات این محصولات شده که این یک دستاورد بسیار ارزشمند برای کشور است.

به گفته دکتر محمدی حوزه دانش بنیان زمینه فعالیت گسترده ای در صنعت دارو دارد که حمایت از محصولات و دستاوردهای دانش بنیان نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی از سوی سازمان غذا و دارو داشته است.


نظر شما :