نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همراه با معاون غذا و دارو با رئیس سازمان غذا و دارو کشور/ قول مساعد تامین اعتبار و تجهیزات توسط معاون وزیر

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۹ کد : ۳۲۹۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ، طی جلسه ای با دکتر محمدی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان‌ غذا و دارو کشور، ضمن بیان گزارش مختصری از عملکرد معاونت غذا و دارو دانشگاه، موضوعات مرتبط با حوزه غذا و دارو دانشگاه را پیگیری نمود.
نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همراه با معاون غذا و دارو با رئیس سازمان غذا و دارو کشور/ قول مساعد تامین اعتبار و تجهیزات توسط معاون وزیر

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، روز پنجشنبه هیجدهم اسفند ماه سال  1401 دکتر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه برنامه سفر خود، در نشست همفکری پیرامون اولویت های حوزه سلامت استان مرکزی در حوزه غذا و دارو، با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ، معاون غذا و دارو و جمعی از مسوولان دانشگاه حضور یافت.
 

ارتقای جایگاه استان مرکزی در حوزه دارو 

دکتر محمدی در این نشست با تاکید بر توانمندی بالای استان مرکزی به واسطه دانشگاه های دارای پیشینه و اصالت، اظهار کرد: با توجه به مولفه های خوبی که در این زمینه وجود دارد و با وجود نیروی انسانی خلاق و توانمند، لازم است در حوزه دارو و غذا جایگاه خود را پیدا کند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت نیاز کنونی کشور را پرداختن به موضوعات اشتغال، توسعه و ثروت افزایی عنوان کرد.

 

او ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون صدور مجوز به شرکت ها، تفویض اختیارات، برون سپاری و صدور پروانه، ادامه داد: در زمینه تفویض اختیارات در حوزه دارو و آزمایشگاه کنترل دارو، به دلیل توانمندی های بالای دانشگاه علوم پزشکی اراک، این دانشگاه در اولویت های وزارت بهداشت قرار دارد.

دکتر محمدی افزود: استان مرکزی از دیرباز در حوزه دارویی مرجعیت داشته و در حال حاضر نیز اقدامات تخصصی و فوق تخصصی بسیار خوبی در این استان انجام می شود.
 

دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز دیگر اعضای این نشست بودند که به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی، همچنین پیگیری دغدغه ها و چالش های این حوزه پرداختند.

بررسی و ارائه نقطه نظرات اعضای این نشست پیرامون راهکارهای افزایش سطح تعاملات و هم‌افزایی توانمندی ‌ها در راستای ارتقای سطح حمایت از تولید دانش‌بنیان در حوزه سلامت استان مرکزی، از دیگر محورهای این نشست بود.

کلید واژه ها: نشست معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو دکتر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو


نظر شما :