شیر و لبنیات باید در فرهنگ غذایی حمایت شوند

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۸ کد : ۳۳۲۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۸
معاون غذا و دارو در دیدار نوروزی مدیر عامل شرکت لبنی پگاه اراک گفت: سلامتی تنها طعمی است که همگان به آن اتفاق نظر دارند، بنابراین باید برای تامین و نگهداری آن توجه و هزینه شود.
شیر و لبنیات باید در فرهنگ غذایی حمایت شوند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ به مناسبت فرا رسیدن سال جدید، مهندس رامین طهماسبی نادری مدیر عامل پگاه اراک با دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو و مهندس گلستانی مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دیدار و گفتگو کردند.
دکتر علیمرادیان در این دیدار بیان کرد: مصرف نامتعادل فرآورده‌های لبنی در ایران در مقایسه با سایر فرآورده‌های غذایی به دلیل پایین بودن آگاهی عمومی دغدغه جامعه محسوب نمی‌شود بلکه نگرانی اصلی از زیان هنگفت در پی بروز بیماری‌هایی است که از عدم مصرف لبنیات ناشی می‌شود.

معاون غذا و دارو به بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان،بیماری‌های لثه و دندان، پیری زودرس و کاهش بهره هوشی اشاره کرد که با فرهنگ غذایی نامتعادل رایج در ایران ارتباط مستقیم دارد.

وی اشاره‌ای نیز به آمار جهانی در این زمینه داشت که نشان می‌دهد در ایران استفاده مواد غذایی مضر بسیار بیشتر از میزان جهانی است، به طوری که مصرف شکر 6 برابر میزان جهانی، مصرف نمک 2 برابر، نوشابه 4 برابر و نان 6 برابر جهانی است و در مقابل مصرف مواد غذایی مفید مانند لبنیات یک سوم میزان جهانی، تخم‌مرغ یک دوم، میوه و سبزیجات یک چهارم و ماهی یک سوم میزان جهانی است که منجر به مصرف چندین برابر دارو در ایران در مقابل میزان جهانی می‌شود.
 

وی با تاکید بر اینکه مطالعات صورت گرفته در ارتباط با لبنیات و نقش آن در تامین سلامتی انسان می‌تواند راهگشای مناسبی در راستای بالا بردن سرانه مصرف در ایران باشد، اظهار داشت: متولیان امر باید تلاش کنند افزایش سرانه مصرف لبنیات پاستوریزه و فرآورده‌های آن در دستور کارشان باشد.

مهندس رامین طهماسبی نادری مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک در ای دیدار ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، از زحمات مدیران و کارشناسان ماداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: حوزه غذا و دارو  به عنوان رکن مهم در عرضه نظارت و سلامت علیرغم نارسایی ها و سختی‌ها با صبوری در جهت سلامت و تحقق اهداف سلامت جامعه، اهتمام جدی ورزیده‌اند.

کلید واژه ها: دیدار نوروزی معاون غذا و دارو اراک شرکت پگاه


( ۱ )

نظر شما :