تعطیلی یک و تعلیق سه داروخانه در استان مرکزی

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۴ کد : ۳۳۴۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۳
معاون غذا و دارو اراک گفت: به دلیل فروش داروهای غیر مجاز و قاچاق یک داروخانه خصوصی در شهر اراک تعطیل و سه داروخانه دیگر تعلیق شدند.
تعطیلی یک و تعلیق سه داروخانه در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو :دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک از احکام صادر شده در اولین کمیسیون ماده 20 امور داروخانه ها در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت دارو و جلوگیری از به وجود آمدن تخلفات احتمالی در داروخانه ها  که ممکن است، در نوع خود تهدیدی برای سلامت شهروندان قلمداد گردد، مجریان امر نظارت های ویژه ای برعملکرد و فعالیت داروخانه ها به عمل می آورند.

معاون غذا و دارو اراک افزود: در این راستا تیم نظارت بر داروخانه از وضعیت عمومی داروخانه های سطح شهر بازدید کردند.

وی، اظهار کرد: در این راستا یک دارو‌خانه در اراک بدلیل فروش داروی غیر مجاز و قاچاق و عرضه خارج از شبکه، و سه داروخانه به دلیل فروش داروهای غیر مجاز و تخلفات مکرر به دو ماه تعلیق قرارداد بیمه  از سوی کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی محکوم شدند.

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: هر داروخانه باید حداقل یک نفر مسئول فنی داروساز داشته باشد و مسئول فنی مربوطه باید در تمام ساعات کار داروخانه حضورفعال و موثر داشته و بر روند فروش  و تحویل دارو و نسخه پیچی دارو نظارت نمایند و نسخه بیماران و دارو های آنها با نظارت وی به بیماران تحویل داده شود چرا که تحویل اشتباه دارو به بیمار مشکلات جبران ناپذیری برای بیماران در پی دارد.

کلید واژه ها: تعطلیل داروخانه پلمپ تعلیق اراک


( ۲ )

نظر شما :