اقلام دارویی در مقاطعی با کمبود کشوری همراه است

۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۷ کد : ۳۳۴۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۵
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: اقلام دارویی در مقاطعی با کمبود کشوری همراه بوده و با تصمیم سازمان غذا و دارو با سهمیه و برمبنای جمعیت استان ها و برآورد میزان نیاز صورت میگیرد.
اقلام دارویی در مقاطعی با کمبود کشوری همراه است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر آزاده ناظری مدیر اداره دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: نظارت و بازرسی از مراکز ارائه خدمات درمانی، دارویی، آزمایشگاه ها و پاراکلینیک ، کارخانجات تولید مواد غذایی، بهداشتی و ... کلیه مراکزی که به نوعی با خدمات تشخیصی درمانی و فرآورده های سلامت مرتبط میباشند به منظور مشاهده مستقیم نحوه خدمت رسانی، بررسی مشکلات احتمالی و ارتباط مستقیم با بیماران و خدمت گیران توسط رییس، معاونین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به صورت دوره ای انجام گرفته و از وظایف اصلی دانشگاه علوم پزشکی میباشد، این مهم طبق روال همیشه صورت میگیرد و خصوصا در ایام تعطیلات به منظور اطمینان از تداوم خدمت رسانی تشدید میگردد.

▫️وی افزود: در خصوص تامین داروها نیز با عنایت به اینکه برخی از اقلام دارویی در مقاطعی با کمبود کشوری همراه بوده ،با تصمیم سازمان غذا و دارو با سهمیه و برمبنای جمعیت استان ها و برآورد میزان نیاز صورت میگیرد و ممکن است در برخی اوقات به سهولت و با مراجعه به اولین داروخانه قابل تهیه نباشد.

دکتر ناظری تشریح کرد: در ماه های گذشته انواع سرم ها ، برخی آنتی بیوتیک ها و اسپری های تنفسی و برخی از داروهای خاص در دسته داروهای سهمیه ای بودند ولی تاکنون با تمهیدات و رایزنی های انجام شده مشکل حادی در این زمینه بروز نکرده است و تمهیداتی نیز به منظور تامین ذخیره مناسب برخی اقلام دارویی صورت گرفته است تا در صورت بروز مشکل در تامین دارو در بیمارستانها امکان پشتیبانی آنها از طریق انبار استراتژیک دانشگاه باشد.

مدیر اداره دارو ادامه داد: بعنوان مثال با توجه به شرایط کمبود سرم ها بیش از ۸۰ هزار سرم و تعداد قابل توجهی ویال رمدیسیویر که در درمان بیماری کووید مصرف میگردند در انبار مرکزی ذخیره شده که با توجه به پیک بیماری در تعطیلات نوروز چندین نوبت تامین داروی موردنیاز بیمارستان ها در اراک و شهرستان های استان از این طریقه انجام شده است.

▫️وی، اشاره کرد: همانطور که بارها و از روش های مختلف اطلاع رسانی به مردم عزیز صورت گرفته است پیگیری اقلام دارویی مورد نیاز از طریق شماره ۱۹۰ و یا سایر شماره تلفن های اداره داروی دانشگاه و یا مراجعه حضوری قابل پیگیری و هدایت به منظور تامین دارو میباشد قابل ذکر است که درموارد متعددی هم تامین داروی بیماران استان های لرستان ، قم ، همدان از طریق استان مرکزی صورت گرفته است که مسلما شهروندان عزیز در جریان این امر نیستند .

دکتر ناظری توضیح داد: چنانچه دارویی با قیمت چندین برابر از داروخانه ها خریداری شده است با مراجعه به اداره داروی دانشگاه این موضوع قابل پیگیری بوده و قطعا برخورد لازم با فرد یا داروخانه خاطی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: فعالیت خانواده بزرگ و پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی به منظور حصول اطمینان از ارائه مناسبترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی و سلامتی به شهروندان عزیز بوده و در این خصوص از هیچ تلاشی کوتاهی نمیکنند و در برخورد قانونی با خاطیان پیگیر و مصر می باشند . شایسته است در صورت مواجهه با مواردی از مشکل در تامین دارو ضمن پرهیز از کلی گویی به کارشناسان مربوطه مراجعه و پیگیری صورت گیرد.

کلید واژه ها: دارو کمبود مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل دکتر ناظری اراک


نظر شما :