شب قدر، راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال است

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۳ کد : ۳۳۵۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۵
معاون غذا و دارو اراک با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) و گرامی داشت شب های قدر،گفت: راهیابی به شب قدر راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال و معرفت به مقام نورانیت اولیا الهی است.
شب قدر، راه یافتن به مقام ولایت خدای متعال است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ؛ دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در شب شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) گفت: در شب فرخنده قدر، خداوند به دلیل رحمت بی منتهایش برای هدایت انسانها کتابی فرو فرستاد که تمام نیازهای بشر در مورد هدایت را برآورده کند و نوری را فراروی او نهاد تا سر منزل مقصود راهبرش باشد.

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: اگر هدایت الهی به واسطه قرآن کریم نبود، انسان ضعیف نه تنها برنامه ای برای آخرت خود نداشت بلکه از اداره زندگی دنیوی نیز عاجز می ماند و در مقابل ناملایمات آن از بین می‌رفت.

معاون غذا و دارو،  شب قدر را شب تقدیر امور دانست و افزود: ما باید از خدا بخواهیم که درشب‌های قدر، لحظاتی را به تفکر بپرداریم و به این موضوع بیندیشیم که اگر امام زمان (عج )  امشب مقابل ما بایستد، آیا از این نحوه‌ی عمل، رفتار، کردار و زندگی ما راضی است یا نه؟ ما باید برای رضایتمندی حضرت فکری بکنیم.

وی با بیان این که با نگاهی به کلام نورانی قرآن و اهل بیت(ع) به خوبی درمی یابیم که شب قدر دارای اهمیت، شرافت و عظمت ویژه‌ای است اظهار داشت: این شب با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است و اهمیت و خاص بودن آن تا بدانجاست که نه فقط آیات مختلفی از سوره های قرآن مجید درباره خصوصیات این شب است بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.
 از خداوند متعال می خواهیم به حق این "شبی که فرشتگان بر زمین نزول می کنند" و"از هزاران شب بهتر است" ما را نیز از رهروان این مسیر درخشان قرار دهد.

 

کلید واژه ها: شب قدر شهادت حضرت علی (ع)


( ۱ )

نظر شما :