اجرای موفق طرح ملی پایش لیبل فرآورده های غذایی و آشامیدنی و همچنین محصولات تراریخته در استان مرکزی

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۶ کد : ۳۳۶۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۳
مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی گفت: اجرای موفق طرح ملی پایش لیبل فرآورده های غذایی و اشامیدنی و همچنین محصولات تراریخته در استان مرکزی با موفقیت انجام شد.
اجرای موفق طرح ملی پایش لیبل فرآورده های غذایی و آشامیدنی و همچنین محصولات تراریخته در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، مهندس فریده گلستانی، مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی  معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح ملی پایش لیبل  فراورده های غذایی و اشامیدنی و همچنین محصولات تراریخته  در استان مرکزی در نوروز سال جاری با موفقیت اجرا شد. برخی موارد عدم انطباق مشاهده گردید که موارد فوق تا حصول نتیجه اصلاحی در دست اقدام خواهد بود.
گلستانی افزود: کلیه موارد مندرج بر روی لیبل محصولات غذایی و آشامیدنی باید منطبق با دستورالعمل های جاری سازمان غذا و دارو باشد و در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق برخورد قانونی  با متخلف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص محصولاتی که دارای اجزای تراریخته می باشند اطلاع رسانی به مصرف کننده بر روی لیبل محصول فوق الزامی است  که خوشبختانه این مورد در محصولات غذایی تولیدی استان مرکزی با دقت اجرا و پایش می گردد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو  اظهار کرد: با تشکیل کمیته هماهنگی و برنامه ریزی طرح کشوری پایش و ارزیابی فراورده های غذایی PMS، در طول سال ۱۴۰۱ و طی فصول مختلف از ۳۲ قلم فرآورده های مشمول پایش و ارزیابی سطح عرضه بیش از ۵۹ برند از محصولاتی که بیشترین سهم بازار را دارند، طبق برنامه توسط کارشناسان حوزه نظارت از سطح عرضه نمونه برداری انجام و پس از انجام آزمون های مورد نظر نتایج در سامانه آدیت نیز ثبت شد. در طی طرح مذکور نیز علاوه بر آزمایش محصولات مورد نظر، بررسی لیبل محصولات نیز انجام شد.

کلید واژه ها: اجرای موفق طرح ملی پایش لیبل فرآورده های غذایی اراک معاونت غذا و دارو


نظر شما :