معاون غذا و دارو اراک خبر داد:

اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تا دومین روز از بهار ۱۴۰۱

۰۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۰ کد : ۳۳۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۵
از ابتدای اجرای طرح ستاد نوروزی در۲۵ اسفند۱۴۰۰ تا ۲ فروردین ماه از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی به عمل آمده و جمعا ۲۸ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۲۰ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه روزی و ۸ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.
اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تا دومین روز از بهار ۱۴۰۱

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

دکتر عباس علیمرادیان افزود: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، بازرسی از فروشگاههای عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می شود، اجرا شد وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای ستاد نوروزی از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی به عمل آمده و جمعا ۲۸ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۲۰ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه و ۸ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی  بیان کرد: از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز ۲۵ مورد بازدید صورت گرفته که ۹ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۱۶ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.
وی بیان کرد: در طول این مدت، ۷۰ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است.

کلید واژه ها: اقدامات در ایام نوروز دکتر علیمرادیان


نظر شما :