دشواری دسترسی به داروهای جایگزین در اراک بهبود یافت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۴ کد : ۳۳۹۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۰
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هرچند کمبودهای دارویی در استان وجود دارد اما نسبت به سال گذشته شرایط دسترسی به داروهای جایگزین بهتر شده است.
دشواری دسترسی به داروهای جایگزین در اراک بهبود یافت

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه هم اکنون به لحاظ تعداد اقلام دارویی، شرایط بهتری داریم، افزود: برای برخی اقلام تزریقی که کاربرد سرپایی دارد تقاضای بیشتری صورت می گیرد چون امکان استفاده همگروه، مشابه و همچنین تست داروهای متفاوت در آنها وجود دارد.

این مسوول ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته، تامین داروهای مورد نیاز به شکل ویژه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو دنبال می شود که امیدواریم عرضه اقلام دارویی نیز روز به روز شرایط بهتری پیدا کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در خصوص آخرین وضعیت کمبودهای اقلام دارویی بیماران خاص یا صعب العلاج نیز گفت: در زمان حاضر مشکلی در ارتباط با بیماران خاص وجود ندارد، هر چند ممکن است بیماران در جستجوی برند خاصی باشند و به نوعی کمبود قلمداد شود.

وی با بیان اینکه در مجموع سیاست این است وقتی دارویی قابلیت تولید در کشور را دارد واردات آن به حداقل ممکن برسد، اظهار داشت: از سوی دیگر داروها با استانداردهایی اجازه تولید و مصرف پیدا می کند و حتی برای بخشی از آنها نیز استانداردهای بین المللی لحاظ می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان عوارض جانبی داروها برای همه اقشار و گروه‌های تخصصی وجود دارد، هر گزارش مستندی در ارتباط با عارضه جانبی هر داروی ایرانی و خارجی وجود داشته باشد سازمان غذا و دارو این مهم را پیگیری می کند تا داروی بی کیفیتی تولید نشود.

کلید واژه ها: تسهیل دسترسی بیماران به دارو معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :