تاکید معاون غذا و دارو بر اطلاع رسانی به موقع کمبودهای دارویی و تجهیزات مصرفی

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰ کد : ۳۴۰۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۴
معاون غذا و دارو بر اطلاع رسانی به موقع ناظران فنی داروخانه ها نسبت به نیازمندی های دارویی تاکید کرد.
تاکید معاون غذا و دارو بر اطلاع رسانی به موقع کمبودهای دارویی و تجهیزات مصرفی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو  به همراه دکتر ناظری مدیر اداره دارو در سفر یکروزه به شهر محلات، از شبکه، بیمارستان و داروخانه های خصوصی بازدید و با بیان اینکه معاونت غذا و دارو به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش ها در زمینه اقلام دارویی خاطر نشان کرد: ناظرین فنی داروخانه باید پیگیری های لازم را در زمینه بررسی کمبودهای دارو داشته باشند و قبل از روبه رو شدن با کمبود گزارش مربوطه را ارسال کنند.
وی ضمن گفتگو با دکتر مرضیه ولی مدیر شبکه بهداشت این شهر و مسئولین فنی داروخانه ها و با توجه به اینکه داروخانه ها از حساسیت ویژه ای برخودار هستند بر تداوم و خواستار خدمات رسانی بهتر، برنامه ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی دارو شد.
وی با اشاره به وجود برخی از کمبودهای کشوری در حوزه دارو اظهار داشت: روزانه وضعیت داروها و ملزومات مصرفی را بویژه در مراکز درمانی تحت پوشش پایش و در صورت مشاهده و دریافت هرگزارش کمبودی، بلافاصله مراتب به سازمان غذا و دارو اعلام و جهت تامین در اسرع وقت، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.
در این بازدید، وضعیت دارویی داروخانه ها و انبار، حضور مسئولین فنی، قیمت داروها، نحوه ارائه خدمات دارویی، ارائه فاکتور ممهور به مهر داروخانه فروخته شده مورد بررسی قرار گرفت.

کلید واژه ها: بازدید داروخانه محلات معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :