ضرورت مشارکت شرکت‌های دارویی مسقر در استان در رفع نیاز جامعه

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۳۴۰۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۰
معاون غذا و دارو اراک گفت: شرکت‌های دارویی مستقر در استان مرکزی در رفع نیازهای دارویی استان باید مشارکت جدی داشته باشند.
ضرورت مشارکت شرکت‌های دارویی مسقر در استان در رفع نیاز جامعه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه‌ای با حضور مدیران شرکت های پخش دارویی شعبه استان مرکزی، برگزار شد، تأکید کرد: شرکت‌های دارویی شعبه استان مرکزی باید در خصوص داروهایی که ممکن است دچار کمبود شوند، برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.
شرکت‌های دارویی تابعه  باید درباره برنامه توزیع داروهایی که ممکن است در مقاطعی با کمبود مواجه شوند، دقت بیشتری داشته و افزایش موجودی این داروها را در اولویت کاری قرار دهند و در این زمینه با معاونت غذا و دارو نهایت همکاری را داشته باشند.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل‌نظر و ارائه راهکارهای ارتقاء خدمات توزیع دارو در استان و بیان انتظارات حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه، در خصوص وضعیت بدهی مراکز تابعه دانشگاه ، تأمین به‌موقع دارو توسط شرکت‌های توزیع دارو سهمیه‌های استانی موردبررسی قرار گرفت، همچنین رفع کمبودهای دارویی به‌ خصوص سرم، اسپری های تنفسی و ... مطرح و در خصوص تأمین آن‌ها توسط شرکت‌های دارویی تصمیم لازم اتخاذ گردید.

کلید واژه ها: شرکت های پخش دارویی توزیع دارو معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :