۱۴۷ داروخانه در سطح استان مرکزی فعال است

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۲ کد : ۳۴۰۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۹
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک گفت: در زمان حاضر ۱۴۷ داروخانه بدون احتساب داروخانه‌های بیمارستانی در استان فعال است که از این تعداد ۱۵ مورد به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می‌کند.
۱۴۷ داروخانه در سطح استان مرکزی فعال است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر آزاده ناظری مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک با بیان اینکه از مجموع کل داروخانه های استان، ۹۸ داروخانه به شهرستان اراک اختصاص دارد، افزود: از این تعداد ۹ داروخانه به صورت شبانه روزی و ۶ داروخانه به صورت بیمارستانی فعالیت می کند.

وی در خصوص قیمت داروهای بدون نسخه در داروخانه ها اضافه کرد: قیمت داروهای تحت نظارت در کل کشور یکسان است و از طریق سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به آدرس اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جست و جو و بازیابی است.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به هنگام در خصوص فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه ها در قسمت جستجوی داروی این سایت در دسترس قرار دارد.

وی در خصوص قیمت داروها اضافه کرد: افزایش قیمت دارو از تیرسال گذشته با اصلاح سیاست های ارزی به وقوع پیوست اما با وجود افزایش قیمت، پرداختی مردم با نسخه بیمه نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

دکتر ناظری اظهار داشت: به طور طبیعی قیمت داروهای بدون نسخه تفاوت هایی کرده است و عموم مردم نباید آن را با قیمت بیمه‌ای مقایسه کنند.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، برندهای مختلف دارویی، قیمت های متفاوتی دارند و ممکن است قیمت داروی بدون نسخه در داروخانه براساس مجوزهای کارخانه بنا به دلایل مختلف بیشتر باشد.

کلید واژه ها: داروخانه ها اراک معاونت غذا و دارو


نظر شما :