کالاهای سلامت محور با کیفیت و با اصالت در جامعه تبلیغ و معرفی شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۴ کد : ۳۴۱۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۶
معاون غذا و دارو اراک در جلسه کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با اشاره به اینکه در سال های اخیر ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور رو به افزایش بوده است گفت: کالاهای قاچاق و فاقد اصالت با تبلیغات جذاب و گسترده و استفاده از احساسات و ذائقه مردم به روش های مختلف به مردم معرفی می شود.
کالاهای سلامت محور با کیفیت و با اصالت در جامعه تبلیغ و معرفی شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری ومبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محوردر سال جاری با محوریت بررسی مصوبات جلسه قبل بیان کرد: حکالاهای قاچاق و فاقد اصالت با تبلیغات جذاب و گسترده و استفاده از احساسات و ذائقه مردم به روش های مختلف به مردم معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق محصولات سلامت محور افزون بر اثرات زیانبار اقتصادی سلامت آحاد جامعه را به خطر می اندازد گفت: داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی، مکمل های تقویتی تقلبی قاچاق، تاثیرات مخرب و زیانباری بر سلامت افراد دارد.

معاون غذا و دارو نظارت بر کالاهای بهداشتی آرایشی و دارویی را در بازار ضروری برشمرد و گفت: یکی از دلایل تفاوت قیمت ها در بازار وجود کالای قاچاق است.

دکتر علیمرادیان تاکید کرد: ارگان های مربوطه باید بر محصولات قاچاق سلامت محور آگاهی و اشرافیت کاملی داشته باشند.
وی اقدامات مقابله با قاچاق این محصولات از سوی کانون های قدرتمند و دولتمردان کشور اعم از آگاه ساختن مردم و اطلاع رسانی کامل در این زمینه، مداوم و دامنه دار بودن مبارزات، انکار نکردن وجود قاچاق در کشور و غفلت نکردن در این زمینه را از جمله راهکارهای مقابله با قاچاق ارز و کالا عنوان کرد.

 در ادامه این کمیسیون سایر اعضا نقطه نظرات خود را در خصوص شیونامه و راهکارهای مقابله با مبارزه با عرضه محصولات قاچاق بیان نمودند و در آخر تصمیماتی در قالب مصوبات جلسه اتخاذ گردید.

جلسه در ساعت 13 با ذکر صلوات ختم گردید

کلید واژه ها: کالاهای سلامت محور کیفیت و با اصالت کمیته ویژه نظارت بر اجرای شیوه نامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق اراک


( ۱ )

نظر شما :