بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در استان مرکزی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۱ کد : ۳۴۱۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه اخیراً در سطح استان با کمبود شیرخشک مواجه بودیم، گفت: با اقدامات انجام‌شده نسبت به دو هفته گذشته وضعیت بهتری داریم.
بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در فروردین‌ماه سال جاری تعداد 100 هزار قوطی انواع شیرخشک‌های نان و ببلاک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی توزیع شده است.
 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، آخرین وضعیت کمبود دارویی را در سطح استان مرکزی تشریح کرد و گفت: مشکل کمبود سرم‌های وارداتی و داروهای آنتی‌بیوتیک قبل از سال ۱۴۰۲ حل شد و در حال حاضر با راهکارهای اتخاذ شده مشکل چندانی در این حوزه وجود ندارد، همچنین اخیراً با کمبود شیرخشک مواجه بودیم که با تمهیدات انجام شده نسبت به دو هفته گذشته وضعیت مطلوب‌تری داریم.

علیمرادیان متذکر شد: بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک و یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان مربوطه، نام بیمار را در سامانه ثبت کنند تا برای تأمین دارو دچار مشکل نشوند. همچنین سامانه ۱۹۰ معاونت غذا و دارو هم پاسخگوی شهروندان است.

وی از نظارت دقیق بر حوزه دارو خبر داد و خاطرنشان کرد: در نظارت‌ها بر حوزه دارو موارد مختلف اعم از تأمین دارو، نحوه محاسبه قیمت، شرایط نگهداری و تمامی روال‌های جاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و این پایش‌ها به طور مرتب انجام می‌شود. مردم می‌توانند گزارش تخلف و شکایات خود را به تلفن 190 گزارش کنند.
 

کلید واژه ها: تامین شیر خشک معاونت غذا و دارو اراک بهبود


نظر شما :