بررسی روند توزیع و مشکلات داروهای بیماران خاص در داروخانه های استان

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۲ کد : ۳۴۴۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۱
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تلاش می شود داروخانه‌های توزیع کننده داروی بیماران خاص در استان تقویت شوند تا سهمیه‌ داروی بیشتری برای توزیع بین بیماران جذب کنند.
بررسی روند توزیع و مشکلات داروهای بیماران خاص در داروخانه های استان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان در جلسه بررسی روند توزیع و مشکلات داروهای بیماران خاص در داروخانه های استان اظهار داشت: به منظور رفاه حال بیماران خاص زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی داروی بیماران خاص طبق بخشنامه سازمان غذا و دارو در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.
وی به فعالیت هشت داروخانه در اراک به منظور تامین داروی بیمارن خاص اشاره کرد و افزود:ب ا توجه به اینکه داروی بیماران خاص عمدتاً وارداتی است ممکن است در مقاطعی ورود آنها به کشور و توزیع‌ بین شعب استانی کم شود که در چنین شرایطی سازمان غذا و دارو مداخله کرده و مشکل را برطرف می‌کند.

معاون غذا و داروی افزود: تلاش می شود داروخانه‌های توزیع کننده داروی بیماران خاص در استان تقویت شوند تا سهمیه‌ داروی بیشتری برای توزیع بین بیماران جذب کنند.
وی ادامه داد: برخی از کاستی‌ها در زمینه داروی بیماران خاص مربوط به کمبود دارو است ضمن اینکه همکاری بیمه‌ها و شرکت‌های پخش نیز در این مهم دخیل است.
دکتر علیمرادیان با بیان اینکه قیمت دارو مصوب است، افزود: با وجود سامانه‌ سازمان غذا و دارو هر شهروند می‌تواند قیمت دارو را حتی بر اساس نوع شرکت استعلام و مشاهده کند با این وجود اگر شهروندی نسبت به قیمت دارویی اعتراض داشت می‌تواند از طریق سامانه تیتک، سامانه تلفنی 190 و یا مراجعه حضوری به معاونت غذا و دارو این موضوع را پیگیری نماید.
وی گفت: اگر تخلفی در خصوص قیمت دارو وجود داشته باشد کارشناسان این سازمان موضوع را پیگیری کرده و قطعاً بررسی خواهند کرد.

کلید واژه ها: بررسی روند توزیع داروهای خاص منتخب اراک معاونت غذا و دارو داروخانه ها


نظر شما :