معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد؛

تشریح آخرین اقدامات معاونت غذا و دارو اراک در طی نوروز ۹۸

۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۱ کد : ۳۴۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۲
از ابتدای اجرای طرح ستاد نوروزی در ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید وبازرسی به عمل آمده و جمعا ۱۷۰مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۱۲۰مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه روزی و۵۰ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.
تشریح آخرین اقدامات معاونت غذا و دارو اراک در طی نوروز ۹۸

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

دکتر عباس علیمرادیان افزود: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی،بازرسی از فروشگاههای عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی جهت انجام آزمایشات نمونه های ارسالی انجام می شود، اجرا شد.

 وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای ستاد نوروزی از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی  به عمل آمده و جمعا 170 مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که 120 مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه و50 مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز140 مورد بازدید صورت گرفته که 90 مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و50 مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.

دکترعلیمرادیان ادامه داد: بیش از 145 نمونه مواد غذایی ، بهداشتی و آشامیدنی از سطح عرضه و واحدهای تولیدی به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی ارسال شد و 420 آزمایش میکروبی و آزمایش شیمیایی نمونه برداری شده و مورد آزمایش قرار گرفت که از این تعداد 18 مورد عدم انطباق گزارش شده است.

وی در پایان گفت:طی بازدید های صورت گرفته مشکل و تخلف خاصی مشاهده نشده و بخصوص هیچ گزارشی از کمبود دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران در مراکز دولتی اعلام نشده و کمبودی وجود نداشته است.
انتهای پیام/
رسول غفاری

 

کلید واژه ها: اقدامات در ایام نوروز دکتر علیمرادیان


نظر شما :