گزارش عوارض دارویی یک مسؤولیت محسوب می‌شود

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۶ کد : ۳۴۹۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۸
معاون غذاودارو اراک با بیان اینکه گزارش عوارض جانبی مصرف داروها به عنوان یک مسؤولیت برای حرفه پزشکی شناخته شده است، گفت: به این عوارض باید به عنوان یک مسؤولیت و با حساسیت ویژه توجه کرد.
گزارش عوارض دارویی یک مسؤولیت محسوب می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ معاون غذا  و دارو دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدرس سمینار آموزشی فارماکوویژیلانس ویژه داروسازان و پزشکان با اشاره به مسمومیت‌های شایع دارویی، به تشریح فارماکوویژیلانس پرداخت و گفت: فارماکوویژیلانس، دانش و فعالیت‌های مرتبط با ردیابی، ارزیابی، گزارش دهی و پیشگیری از عوارض دارویی یا سایر مشکلات مرتبط با دارو است.
دکتر علیمرادیان، هدف فارماکوویژیلانس را استفاده سالم از فرآورده‌های دارویی، ارزیابی و تعیین ارتباط میان زیان‌ها و فواید مصرف داروهای موجود در بازار و انتخاب آگاهانه موثرترین روش درمانی عنوان کرد و در ادامه مطالبی درباره سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فراورده‌های (TTAC) ارائه کرد.
وی افزود: سامانه (TTAC) به عنوان یکی از مهمترین سامانه‌های سازمان غذا و دارو، ابزار بسیار دقیقی برای تفکیک فراورده‌های اصیل از فرآورده‌های تقلبی، غیرمجاز و قاچاق است.
این سمینار آموزشی با هدف اختصاصی افزایش دانش و مهارت فراگیران در رابطه با عوارض دارویی و اشتباهات دارو پزشکی، افزایش حساسیت نسبت به شناسایی، ارزیابی و گزارش دهی عوارض دارویی و خطاهای دارو پزشکی ارائه شد.

کلید واژه ها: فارماکوویژیلانس سمینار کارگاه آموزشی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :